Čtvrtek nabídne doslova divadelní smršť. Nejočekávanější premiérou týdne bude hitmuzikál Čas růží v Hudebním divadle Karlín. Sagvan Tofi v něm nabídne příběh inspirovaný životem Karla Gotta, jehož písně v muzikálu zazní.

ZAZNÍ I NOVINKA

Celkem Čas růží nabídne pětadvacet Gottových skladeb, včetně jedné novinky, jejímž autorem je Ondřej Soukup, který se ujal hudební dramaturgie muzikálu. Těšit se tak lze na písně Když jsem já byl tenkrát kluk, Jen se hádej či Když muž se ženou snídá v nových aranžích a pěveckém podání herců a zpěváků, mezi nimiž jsou Roman Tomeš, Markéta Procházková, Martin Písařík, Josef Vojtek nebo Jiří Langmajer.

„Je to nejvíc, co se mi v životě stalo, že můžeme zrealizovat projekt, který jsem nosil v hlavě osm let. Cesta k němu byla velmi trnitá, dlouho jsem ho držel pod pokličkou, ale dnes můžu říct, že se mi splnil sen," říká Sagvan Tofi, který bude zároveň alternovat jednu z postav. Součástí muzikálu, který režíruje Petr Novotný na scéně Daniela Dvořáka, bude i obraz namalovaný přímo slavným zpěvákem, hudební nastudování má v rukou Martin Kumžák.

„SESTRY" VE FIDLOVAČCE

Autobiografické prvky přiznává hra Dermota Canavana Třetí prst na levé ruce v hlavních rolích s Ivou Pazderkovou a Martinou Randovou, kterou uvádí Komorní Fidlovačka. Vypráví o životě autorových sester, které si povídají nad krabicí fotek a průběžně předvádějí retrospektivu života (během dvou hodin na jevišti obsáhnou šedesát let!). „Jedná se o velmi silný příběh, který nešetří dramatickými momenty ze života obou sester. Naším cílem bylo hledat v něm nejen dojetí, ale i humor a zábavu. Ve hře se obě tyto roviny střídají stejně jako v životě," říká režisér Martin Vokoun.

Martina Randová a Iva Pazderková

„Během studia textu jsme musely zajít hodně daleko. Závěrečný monolog snad do premiéry zvládnu, zatím jej moc nedávám," říká Pazderková, podle níž bylo dobré při zkoušení myslet na to, že „krev není voda". „Hra o bezpodmínečné lásce, tanci a odpouštění nás velmi zasáhla. Sešly se u ní dvě vzájemně si přející herečky, které se láskyplně milují," doplňuje Pazderková a potvrzuje slova režiséra, že spolupráce s oběma byla od začátku velmi intenzivní a příjemná. „Troufám si říct, že jsme se do hry všichni okamžitě zamilovali, a byli bychom rádi, kdyby si ji oblíbili i diváci," uvádí Vokoun. České premiéry se má podle slov dramaturgyně a překladatelky hry Adély Šotolové zúčastnit i její autor.

KAVAN JAKO HITLER

Tragikomedií rezonující s dnešní dobou je novinka Už je tady zas!, kterou v hlavní roli s Ondřejem Kavanem připravil režisér Matěj Balcar. Divadlo Na Jezerce ji uvádí jako připomínku výročí okupace Československa hitlerovskými vojsky.

Hlavní postava nacistického vůdce se probouzí v berlínském parku a v prů-běhu představení se ne-ustále ocitá v situacích, kdy musí reagovat na nečekaná úskalí, která mu přináší střet s moderní dobou a technologiemi. „Tyto pasáže mohou v divákovi vzbuzovat úsměv. A Hitler tu nemá příliš mnoho prostoru ukázat se, jak by fungoval v dnešním ‚novém' světě při oslovování běžných diváků. Při televizním interview ho však můžeme vidět, jak by si pravděpodobně počínal a jak by taková figura názorově rozdělila společnost. S údivem pak zjišťujeme, že jeho počínání není příliš rozdílné od mnohých současných politiků. A to by mělo lidi varovat," říká Balcar.

Na jevišti Stavovského divadla má 16. března premiéru i Krvavá svatba Federica Garcíi Lorky v režii tandemu SKUTR. Hlavní role v ní ztvární Taťjana Medvecká, Pavlína Štorková, Tereza Vilišová, Johanna Tesařová, Soňa Červená, Saša Rašilov či David Prachař.