„Setkávám se s tímto krásným příběhem již počtvrté, dvakrát v baletu Sergeje Prokofjeva a jednou v opeře Charlese Gounoda. Je to velmi silné téma, které má co říci i dnešní mládeži. Myslím, že muzikálová forma příběhu je pro ně přístupnější než opera nebo balet," říká Vaculík, který v minulém týdnu absolvoval s herci a zpěváky první zkoušky.

„Bylo to zábavné, myslím, že nás čeká příjemná, ale i tvrdá práce," pravila Helena Vondráčková, která ztvární roli chůvy. „Dívala jsem se na YouTube, abych měla představu, jak je tento muzikál ztvárněn po francouzském způsobu, a jsem velmi potěšena, protože je nejen o zpěvu a zajímavé hudbě, ale i krásném výtvarném zpracování a náročném tanci. Bude vyžadovat opravdu velmi zdatné tanečníky."

S Helenou Vondráčkovou se bude v roli chůvy střídat Radka Fišarová, která se těší především na to, že francouzské muzikály mají jinou melodiku než americké či londýnské produkce. „Francouzská muzika se vždy vyznačovala specifickou melodikou, určitě si vybavíte hudbu například z francouzských filmů, jako jsou Četníci ze Saint Tropez nebo Amélie z Montmartru. Je to něco mezi Itálií, Čechami a Moravou. Vždycky říkám, že tam, kde se pije více víno, je trochu jiná melodika než tam, kde se pije pivo," říká Fišarová. „Obecně vzato si myslím, že francouzská kultura je hodně podobná té české, takže český divák se v připravovaném muzikálu hodně najde."

Téhož názoru je i Leona Machálková, která vytvoří v alternaci s Jitkou Čvančarovou postavu hraběnky Kapuletové. „Vedle nádherně pojatého zpracování klasického tématu mě na muzikálu Romeo a Julie baví, že se v něm potkávám s mnoha osobnostmi, je to pro mě výzva. Těším se i na režiséra a choreografa Libora Vaculíka tempo nasadil veliké, ostré a já se domnívám, že se výsledek dostaví. Navíc mě zaujalo, že budeme představení uvádět v moderním prostoru Fóra Karlín, kde je skvělý zvuk. Věřím, že diváky bude zajímat, jak muzikálu svědčí."

Rozhodla kvalita

„Doufám, že se s kvalitou naší inscenace dostaneme co nejvýš," navazuje Jitka Čvančarová, která se prý, zda do muzikálu vstoupí, dlouho nerozhodovala. „Určující byla kvalita a výjimečnost kusu a také naprostá profesionalita Libora Vaculíka a jeho týmu, který si vybral."

Onen tým tvoří vedle Vojtěcha Drahokoupila (Romeo), Andrey Gabrišové (Julie), Tomáše Trapla (hrabě Kapulet), Báry Basikové (hraběnka Monteková), Kamila Střihavky/Petra Koláře (páter Lorenzo) i muzikálový matador Zbyněk Fric, který si střihne postavu vévody veronského.

„Muzikál Romeo a Julie jsem viděl v roce 2002 a od té doby jsem měl přání si v něm zahrát. Mrzí mě, že k nám přišel pozdě, že už v něm neztvárním žádného z mladíků. Když se na to ale podíváte, v tom díle nejsou slabé role i ta moje má svůj příběh, hudební linku a výraznou melodii, takže se na setkávání s ní moc těším. S Liborem Vaculíkem jsem dělal spoustu věcí, jeho práce mně vyhovuje, protože člověku nechává možnost dát do postavy něco ze sebe. Cítím v tom velkou svobodu. Navíc Romeo a Julie je o emocích a těm on umí dát průchod," sdělil Fric.

Klip se skladbou Králové světa k české verzi muzikálu (vůbec poprvé byl uveden v Paříži v roce 2001) pokřtil před několika dny v pražském hotelu Imperial moderátor a textař Karel Šíp. „Nechodím na všechny muzikály, které se v Praze hrají, protože to bych nic jiného nedělal. Ale tenhle si ujít nenechám," řekl.

Vstupenky jsou v prodeji v síti Ticketportal, do prodeje byly nyní uvolněny na třicet představení od premiéry do konce roku 2015.