Muzikál měl premiéru loni v říjnu – jeho režisér Filip Renč chtěl po svém posledním hudebním díle, těžkém a smutném Golemovi, přivést na svět něco radostného a pozitivního. Barona Prášila (inspirovaného Bürgerovou knihou) se snažil mimochodem pojmout na vyšší úrovni než všechny své předešlé muzikály a přiznává, že choreograficky i technicky je to nejnáročnější představení, které kdy udělal. Je totiž plné 3D efektů.

Úspěšný 3D muzikál

„Diváci nedostanou brýle, není to kino. 3D v tomhle případě znamená, že se na strop, boky sálu i jeviště po celou dobu trvání představení promítají dekorace. Tedy ne na plátno, jak je u promítání v divadle zvykem. Speciální technologií zvanou mapping promítáme na prostorové kulisy, které jsou původně šedé nebo bílé. Až tím promítáním vznikají barevné dekorace ze všech stran a ploch. Na divadle používáme mapping jako úplně první na světě,“ sdělil Renč, jehož o této technologii informovala choreografka Jana Burkiewiczová a dala mu tak impuls k výtvarnému řešení celého projektu.

Létají a zpívají zároveň

Pro samotné účinkující to znamená, že nesmí krýt dekoraci stíny, které vrhají. Vše se tedy muselo sehrát a skloubit dohromady s pěveckou, hereckou a taneční akcí. A létání na lanech? „Málokdo ho v divadle využívá, protože málokdo má tak velkorysý prostor, jako v Divadle Hybernia. Kluci jsou stateční. Daniel Hůlka, Josef Vojtek a Marian Vojtko – všichni tři Baroni opravdu lítají a u toho zpívají, za což je obdivuji,“ doplnil Renč. V představení, pro které navrhl krásné kostýmy výtvarník Roman Šolc, dále hrají Roman Vojtek, Vilém Čok, Jiří Langmajer, Sabina Laurinová a další.