Nestárnoucí hity skupiny Bee Gees, nálada diskotéky sedmdesátých let, tomu odpovídající kostýmy i světelný design a navrch příběh mladíka Tonyho Manera, který se snaží vymanit z ubíjejícího života v uzavřené komunitě jedné chudinské čtvrti Brooklynu. Jeho existence spočívá v každodenní práci v malém železářství, hádkách s matkou a otcem, pro něž je spíš černou ovcí rodiny, a návštěvách diskoték v klubu Odyssea, kde je každou sobotu králem tanečního parketu.

Ovšem jen do té doby, než se stane svědkem znásilnění kamarádky a sebevraždy kamaráda - pak už je tře ba za vším udělat tlustou čáru. A začít znova, pokud možno lépe… Děj muzikálu Horečka sobotní noci, který uvádí v české premiéře pražské Divadlo Kalich, není žádnou "růžovou" podívanou, jako tomu bylo v případě Pomády (oba kusy spojuje jméno Johna Travolty, který hlavním hrdinům propůjčil ve filmových ztvárněních svou tvář), ale docela hustým existenciálním dramatem o dospívání.

"Uvedení Horečky sobotní noci na českou divadelní scénu jsme připravovali několik let. Majitelé práv poskytují licenci po zvlášť podrobném studiu lokální produkce. Jsme první ve střední a východní Evropě, komu se práva k Horečce podařilo získat. Věděl jsem, že o ně můžeme zažádat až ve chvíli, kdy si budeme stoprocentně jistí, že na tento mimořádně náročný titul u nás najdeme dost prvotřídních muzikálových herců. Na jevišti Divadla Kalich taková herecká generace vyrostla, nevidím tedy důvod, proč nepostoupit zase o pořádný krok dál a nepřijmout tak odvá ;žnou výzvu," říká producent, majitel Divadla Kalich Michal Kocourek, který na přípravě české Horečky sobotní noci spojil síly s mezinárodně respektovaným režisérem a choreografem Jánem Ďurovčíkem - režie se mimochodem chopil i v případě už zmínění Pomády na stejné scéně.

A stejně jako v ní dali oba pánové příležitost herci a zpěvákovi Janu Křížovi, evidentnímu tahounovi celé company Divadla Kalich, jenž za Dannyho v Pomádě získal Cenu Thálie. Za Tonyho v Horečce by si ji ovšem zasloužil tuplem - roli totiž absolutně nezůstává nic dlužen. Nejenže ji dokáže patřičně vnitřně prožít, ale od začátku si publikum získá i tanečním a pěveckým umem.

Jde ještě o Horečku, nebo o Honičku? - chtělo by se říct při sledování jeho diskotékového tanečního rauše, do něhož je schopen bezchybně "udýchat" náročné songy a k tomu permanentně "držet" svou dominantní postavu, jejímž prostřednictvím vnímá divák celý příběh. "Spadla ze mě obrovská tíha," usmíval se po premiéře Kříž, který se na roli Tonyho zodpovědně připravoval. "Asi měsíc a půl před zkoušením jsem se snažil kondičně připravovat, věděl jsem, co mě zhruba čeká. Takže jsem běhal, chodil na dlouhatánské procházky, hrál squash, do toho si i zpíval, abych si zvykl na rozhozený dech…".

Oproti pověstnému falzetu Bee Gees naštěstí tvůrci muzikálové podoby Horečky sobotní noci, která na konci devadesátých let byla londýnský West End a následně newyorskou Broadway, posadili jednotlivé songy o oktávu níž, takže jsou lépe uzpívatelné. "S žádnými extrémními party či nepříjemnými polohami jsem se nepotýkal," potvrzuje Kříž, jemuž jsou na jevišti skvělými partnery zejména Michaela Doubravová, Markéta Procházková a Roman Tomeš. V jejich společnosti je prožití si té pravé "Night Fever" opravdu zážitek.