„Spotem a vůbec celou kampaní chceme podpořit vnímání festivalu jako jedné z nejprestižnějších kulturních akcí u nás,“ vysvětlil Milan Němeček, ředitel reklamní agentury, která podobu krátkých filmů vymyslela.

Všechny klipy spojuje jedna věc. Známé osobnosti tu originálním způsobem fandí divadlu. „Fandím divadlu, divadlu,“ pokřikuje například Jiří Lábus a do toho textař Michal Horáček trhá listy papíru a Eva Holubová píská na píšťalku.

Mezi dalšími osobnostmi, které se na spotu podílely, jsou například Martin Dejdar, Aňa Geislerová, Ondřej Havelka, Jiří Langmajer nebo Ivan Trojan.

„Všechny osobnosti i tvůrci pracovali za symbolické honoráře, chtěli totiž podpořit dobrou věc,“ doplňuje manažer festivalu Zdeněk Pánek.

Motiv paralely sportu a divadla se objevil i v minulých ročnících plzeňské divadelní přehlídky.

Režie se ujal Jakub Sommer, za kamerou stál Ivan Horák. Hudbu složil Dominik Renč.

Podle Pánka nikdo z oslovených lidí účast v klipu neodmítl. „Ředitel festivalu Jan Burian každé z osobností napsal dopis s tím, že by byl rád, kdyby Divadlo 2009 podpořily. Košem nám nikdo nedal,“ říká Pánek. Ve spotu převažují divadelníci, ale objevuje se tu i hudební skladatel, dokumentaristka nebo textař. „Snažili jsme se, aby to byli lidé, kteří mají nějakou vazbu na Plzeň. Každému z nich jsme poslali pozvánku na festival. Doufáme, že jich přijede co nejvíce,“ doplňuje Pánek.

Sedmnáctý ročník festivalu se bude v Plzni konat od 9. do 17. září. Nabídne především setkání s tvorbou významných mladých středoevropských režisérů. Z českých divadel se představí například Divadlo Járy Cimrmana, Jihočeské divadlo, Divadlo Husa na provázku ale i místní scény Divadlo Josefa Kajetána Tyla a Divadlo Alfa.