Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Monika Absolonová: Evita? Zatím nejnáročnější projekt

Praha /ROZHOVOR/ – Výčet muzikálových postav, které zatím za svou kariéru ztvárnila zpěvačka Monika Absolonová, je vskutku obsáhlý.

11.2.2015
SDÍLEJ:

Monika Absolonová jako María Eva Duarte de Perón a Peter Strenáčik coby vypravěč Che. Foto: Divadlo Studio DVA

První roli získala ve Svobodově muzikálu Dracula, další pak hrála v Landově Krysařovi, do širšího povědomí se dostala titulní úlohou v muzikálu Kleopatra. Následovala dvojrole v divadelní verzi muzikálu Rebelové, hlavní role v Noci na Karlštejně, postava Mylady ve Třech mušketýrech, hlavní úlohy v muzikálech Angelika, Mona Lisa, Funny Girl (Fanny Briceová) a Mary Poppins. Excelovala též jako Mme Thénardierová v muzikálu Bídníci, královna Inez v Zorrovi nebo například královna Antoinetta. Teď se v pražském Divadle Studio Dva, kde už se stala Andělem v inscenaci na motivy Hanse Christiana Andersena Děvčátko – Vánoční příběh, představí jako první dáma Argentiny, María Eva Duarte de Perón, v muzikálu z pera Andrewa Lloyda Webbera a Tima Ricea Evita. Premiéra je ohlášena na 19. února.

Jak náročná je role Evy – nejen po hudební stránce – v porovnání s jinými velkými postavami, které jste už v muzikálu ztvárnila?

Evita je pro mě zatím hudebně nejnáročnější projekt. Když jsem ji poprvé slyšela, měla jsem strach, že si melodie nemůžu zapamatovat a naučit se je. Teď už jsem se jimi naštěstí prokousala. Jako spousta lidí jsem znala krásné melodické linky známých písní Dont´ Cry for me Argentina a You Must Love me, ale to je opravdu jen malá část Evity.

Muzikál režíruje Ondřej Sokol, vašimi spoluhráči jsou Karel Roden a Peter Strenáčik, živý orchestr řídí Kryštof Marek. Jak byste charakterizovala spolupráci s nimi? Jsou na vás pánové hodní?

Hodní jsou na mě všichni. Výhodou je, že jak s Kryštofem Markem, tak Péťou Strenáčikem jsem již několikrát spolupracovala, takže jsem věděla, do čeho jdu. Zatímco spolupráce s Ondřejem Sokolem jako režisérem a Karlem Rodenem (Juan Domingo Perón, pozn.) jako muzikálovým kolegou je pro mě příjemná premiéra.

Evita nabízí strhující příběh, vášnivou Argentinu a krásnou hudbu Andrewa Lloyda Webbera – byly to důvody pro to, že jste roli přijala? Nebo má pro vás muzikál ještě nějaké jiné kouzlo?

Evita pro mě má jedno zásadní kouzlo – a to, že ji produkuje Michal Hrubý v Divadle Studio DVA. Michal je zárukou kvalitních a zajímavých projektů. Nabídl mi tuhle roli a dodal skvělé spoluhráče, tvůrčí tým a zázemí. Neměla jsem tedy nad čím přemýšlet, takovéhle nabídky se neodmítají.

Autor: Gabriela Kováříková

11.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
40 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
13

Od neděle se mohou na horách tvořit sněhové jazyky

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT