Hlavní postavou příběhu je nejpopulárnější představitelka mocného rodu Borgiů. Lucrezia v podání Báry Basikové a Ivy Marešové. Žena plná života, touhy, nenávisti i kruté vášně. Ani anděl, ani ďábel. Na jedné straně něžná a nezáludná dívka, na straně druhé zhýralá milenka vlastního bratra a nenávistná vražedkyně. „Role mi vstupují do života paralelně s tím, co prožívám. Když začal být můj život plný vášně, temnoty, lásky, světla, spoutanosti a nespoutanosti, objevila se Lucrezia. Jako Lucrezia si toto všechno mohu prožít naplno až k hranicím, za které bych možná v reálném životě nešla. Je to velice náročná role a bez nadsázky mohu říci, že je to nejtěžší a zároveň nejkrásnější pěvecký part, který jsem doposud zpívala. Moc si to užívám,“ uvedla Iva Marešová.

 

 

Lucrezia mi dává zabrat, říká Basiková

Že je Lucrezia jednou z nejtěžších muzikálových rolí, potvrzuje i Bára Basiková. „Zkombinovat těžké pěvecké party s pohybem dá opravdu zabrat,“ přiznává zpěvačka, která šaty středověké šlechtičny oblékne už podruhé. V dalších rolích se představí Zbyněk Fric či Csongor Kassai (César Borgia), Tomáš Beroun nebo Tomáš Savka (Juan Borgia), Martin Šemík či Jiří Zonyga (Juan Sforza), Vladimír Marek nebo Ladislav Županič (Alexander VI. – Svatý otec) a další.

Širokoúhlá historická muzikálová freska

Libor Vaculík vytvořil ve spolupráci s Petrem Maláskem (hudba) a Václavem Koptou (texty písní) širokoúhlou historickou fresku, tanečně-dramatický příběh plný nečekaných zvratů a prudké vitality. „Nejtěžší bylo, aby nevznikl nebetyčný rozdíl mezi tanečníky a herci. Tanečníci museli v některých partech ubrat z baletních prvků, zpěváci obráceně museli nadsadit, aby se přiblížili k profesionálním tanečníkům. Jak pro mě, tak pro Petra Maláska a Václava Koptu bylo nejnáročnější to, že jsme se po devíti letech vrátili k tomuto dílu, které bylo původně baletní, a museli jsme připsat nové pěvecké role. Zároveň bylo nutné dávat pozor a udržet kontinuitu představení,“ uvedl Libor Vaculík. Výprava je dílem proslulého scénografa Jana Duška, pěveckého nastudování se ujal pedagog Eduard Klezla a Roman Šolc se postaral o kostýmní spolupráci.

Umělecký zážitek z představení umocní party předních českých tanečníků v čele s první sólistkou baletu Národního divadla Zuzanou Susovou (Cena Thálie 2004), Kateřinou Rejmanovou-Benešovou (Cena Thálie 2000) a Zuzanou Pokornou (Cena Thálie 1994 a 2010).

(kul)