Hra je volným pokračováním první části, která byla věnována Tomášovi.
„Jedná se o volné pokračování. Zatímco první část byla věnována Tomáši Baťovi, v této dostane slovo jeho nevlastní bratr Jan Antonín," připomenul dramaturg Vladimír Fekar.
V tom, že titulní postavu ztvární Rostislav Marek, měl režisér od počátku jasno. „Vpravit se do celé osobnosti J. A. Bati je úkol nesnadný, ale lákavý. Tím, že se nesnažíme postavu Jana historicky napodobovat, je mi dovolen nadhled nad touto monumentální zlínskou figurou. Je to výzva," svěřil se herec.
Scénář napsal slovenský dramatik Peter Pavlac. „Na kontroverzní osobnost Jana Antonína se díval svobodně a nezaujatě, jak ve zlínském, tak v českém kontextu. Přestože pracoval s historickými fakty, text nepostrádá život, absurdní humorné situace a vtipné scény. Hodně pracoval s ironií osudu. Humor často vychází z nepřesnosti a pohybuje se na hranici grotesky," okomentoval dramaturg Fekar.
Podle režiséra Lančariče je Jan Antonín fascinující postavou, o které by se mělo mluvit.
„Jedni jej mají za zrádce, druzí za mimořádně důležitou osobnost, která firmu Baťa povznesla a dostala na celou planetu. Oba tyto tábory mají své argumenty, ale odpůrci Jana Antonína jsou hlasitější. Jeho etapu úspěšně dlouhodobě a vědomě gumují a snaží se manipulovat historii i veřejné mínění. To vše z jediného důvodu dědictví a spory o majetek tak obrovský, že si ho ani neumíme představit. Chceme dát J. A. Baťovi slovo a očistit ho od špíny, která na něm mnoho let lpí, i když soudy ho z ničeho vinným nikdy neuznaly," řekl Lančarič.
Peter Pavlac podle něj mistrovsky zachytil proměnu člověka, který uvažuje v několika časových pásmech, bojuje s válkou, s politickou situací, čelí znárodnění, řeší rodinné tahanice a klid najde v obyčejnosti. (ex)