Vypráví o tom, jaké by to mohlo být dál ve třech královstvích známých z pohádek, jestli tam uměli opravdu vládnout a jestli náhodou neudělali někde chybu. Odehrává se na pohádkovém ostrově, kde vedle sebe leží Zlatovláskov, Popelkov a Honzovsko, a pak je tu ještě jedna důležitá země, Království Královny přírodních sil, takzvané Kapesky.

Tři princové, ale jen jedna princezna

Království žijí vedle sebe v míru, spolupracují, pomáhají si a obchodují, ale trochu zapomínají na čistotu životního prostředí. Princové se chtějí ženit, ale nevěsta je jenom jedna, což na jinak klidném mírumilovném pohádkovém ostrově způsobí obrovský mezinárodní konflikt. Příběh o lásce, přátelství a modré planetě je určen malým i velkým divákům.

Na svědomí ho má autorské duo Alena a Jan Pixovi, které stojí za scénářem a libretem. Texty písní napsala Kristýna Radějová, hudbu složili František Pytloun, Petr Kutheil a Tomáš Beran. Opravdový život postavám vdechly pak kostýmy z dílny výtvarnice Evženie Rážové.

Evženie Rážová dělá obvykle pro film

„Každá postava je nositelem určitého poselství a z toho při kresbě a následné realizaci kostýmu vycházím. To pohádkové prostředí je velmi pestré. Najdete tam, jak lidský (královský) svět, tak i svět bytostí lesního království. Tam už člověk může pustit fantazii na plné obrátky," popisuje tvůrčí proces výtvarnice. Obvykle tvoří garderobu filmovým výpravám, ale protože miluje pohádky, lákalo ji vyzkoušet, co obnáší šatit herce na divadelních prknech.

„Můj svět je filmový, ale upřímně řečeno ona ta práce zase tak odlišná není, i když k divadelnímu kostýmu člověk přistupuje jinak, než k tomu filmovému. Ve smyslu vnitřního nasazení v tom však není, žádný rozdíl,"shrnuje své pocity. Mantinelem pro ni byla hudba, která je sice pohádková, ale zároveň i moderní. Z toho muselo vycházet i pojetí kostýmů. „Musela jsem pohádku přizpůsobit moderní době. Tím pro mě ten úkol byl těžký, ale jinak ta práce byla moc hezká a velmi mě bavila. Člověk musí od poslední tkaničky uchopit všecko a vědět, proč to tak je," svěřila se Deníku Rážová.

Půl roku práce

Obléknout všechny postavy, včetně alternujících herců ji zabralo půl roku. A prý se to byla pěkná fuška. S výsledkem je ale výtvarnice nadmíru spokojena a přeji si, aby si její dílo diváci oblíbili.To by pro ni byla asi největší odměna. Zdali se jí to podařilo, se mohou všichni přesvědčit už za dva týdny, kdy se poprvé objeví na scéně.

SOŇA KACEROVSKÁ