Letos se jedná již o sedmý ročník festivalu Best Fest. Podle čeho vybíráte inscenace a divadla?

Pozorně sledujeme, co se děje na českých jevištích, a snažíme se získat ty nejlepší inscenace. V praxi to znamená objíždět divadla a lákat je k nám. To ale není zrovna snadné, protože mnoho divadel v zásadě odmítá hostovat na jiných scénách.

Snažili jsme se například získat představení Divadla na Vinohradech Audience u královny s Ivou Janžurovou, ale byla to marná snaha, řečeno slovy klasika.

Kdo dělá dramaturgii Best Festu?

Je to týmová práce, představení vybírám především já sama, ale radím se se svými kolegy. Vítán je každý dobrý nápad.

Máte nějaký koncept na každou sezónu? Nebo se soustředíte hlavně na rozvržení žánrů?

Ano, snažím se, aby byla představení vyváženě zvolena pro každou věkovou i sociální skupinu.

Na co všechno se mohou diváci těšit?

V průběhu října a listopadu uvedeme celkem deset titulů. Sedmý ročník zahájí komedie jednoho z nejhranějších britských dramatiků současnosti Johna Godbera Romantický víkend, v titulní roli s Petrou Špalkovou a Janem Novotným.

Letošní 400. výročí smrti W. Shakespeara uctíme pozoruhodnou inscenací renomovaného Dejvického divadla, nazvanou Zimní pohádka. Účinkují v ní hlavní hvězdy tohoto souboru, například Lenka Krobotová, Martin Myšička nebo Simona Babčáková. Ráda bych také upozornila na skvělé představení Divadla Ungelt Kurtizány, v hlavních rolích s Chantal Poullaine a Reginou Rázlovou.

V říjnu ještě nabídneme legendární Divadlo Ypsilon se svéráznou verzí Babičky a neméně kultovní Divadlo Husa na provázku, které v režii Vladimíra Morávka nastudovalo hru Leoš aneb Tvá nejvěrnější, věnovanou fascinujícímu životu Leoše Janáčka. Listopadový program bude neméně lákavý, ale o tom zase příště.

Co nejvíce láká návštěvníky do divadla?

Vkus diváků je nevyzpytatelný. Jednou jsou beznadějně vyprodány komedie, podruhé zase náročná představení.

Jaká je historie Best Festu? Co bylo impulsem k tomu, že se před sedmi lety konal první?

Především to byla snaha založit novou divadelní tradici.

Co považujete za svůj největší úspěch? (Myslím tím, jaké divadlo se vám podařilo sehnat. Po kterém jste toužila mít ho na Best Festu?)

Upřímně řečeno, velkým úspěchem je získání každého představení, které splňuje naše nároky. Osobně si velmi vážím toho, že můžeme každý rok představit nějakou novou inscenaci v režii Vladimíra Morávka. Ten totiž podle mne dokonale naplňuje zásadu, že divadlo je od slova dívat se. A za velký úspěch považuji, že karlovarští divadelníci na festivalu vždy obstojí ve srovnání s umělci z pražských divadel.

Jak to máte s financováním BF? Jde to z vašeho ročního rozpočtu, nebo vám nějak přispívá kraj a město?

Naším hlavním přispěvatelem je statutární město Karlovy Vary jako zakladatel Karlovarského městského divadla, o.p.s. Pak také Krajský úřad Karlovarského kraje a několik věrných sponzorů.

Jaký je typický karlovarský divadelní divák? Experimentuje rád, nebo je konzervativní? Je otevřený novým věcem?

Typický karlovarský divák neexistuje. Je třeba mít na paměti, že našimi návštěvníky jsou nejen domácí obyvatelé, ale také lázeňští hosté a turisté z celého světa. Právě proto je naše nabídka velmi pestrá. Myslíme na každého.