Scénář inspirovaný filmem Bořivoje Zemana a Františka Vlčka z roku 1966 napsal pro plzeňské Divadlo J. K. Tyla Pavel Vašíček, dramaturg Alfy. Fantom Morrisvillu tak po Limonádovém Joeovi opět potvrdil, jak přínosná může být v jednom městě spolupráce dvou odlišných profesionálních scén, které si nekonkurují a nemají nejmenší umělecké důvody k řevnivosti. K podílu Alfy na osobité inscenaci Fantoma Morrisvillu přispěl také výtvarník Ivan Nesveda svými loutkami a skladatel Vratislav Šrámek hudbou, která doplnila původní filmové melodie Julia Kalaše.

Výborné herecké výkony

Divadlo J. K. Tyla reprezentují z inscenátorů dirigenti Jiří Petrdlík (řídil premiéru) a Pavel Kantořík, scénograf Jaroslav Milfajt, autor kostýmů Tomáš Kypta či sbormistryně Kateřina Studentová. Dramaturgem byl Jiří Untermüller, který vytvořil i klíčovou roli Sira Hanibala Morrise, jímž byl ve filmu Oldřich Nový. Filmového Waldemara Matušku v postavě zločince Manuela Diaze nahradil neméně originální Bronislav Kotiš. Kriminálním reportérem listu Ladies and Gentleman pojmenovaným Allan Pinkerton je v Plzni hostující Petr Vondráček, který podobně jako Vít Olmer ve filmu vládne nenapodobitelným šarmem. Ten charakterizuje v nové plzeňské inscenaci i výkony ženských protagonistek – v sobotní premiéře si s Lady Clarence Hamiltonovou pohrála Soňa Borková a s Mabel hostující Kateřina Šildová. Výrazní a nepřehlédnutelní jsou v panoptiku svérázných hrdinů také Jan Kaštovský, Radek Štědronský Shejbal, Petr Jeništa, Roman Krebs a bez nadsázky jako vždy Stanislava Topinková–Fořtová.

Dramaturgicky vyvážená sezóna

Soubor muzikálu a operety Divadla J. K. Tyla završil Fantomem Morrisvillu sezonu, kterou připravil – zvlášť po dramaturgické stránce – vzácně vyváženě. Po novém komorním muzikálu, velkém klasickém muzikálu a velké klasické operetě volil šťastně českou hudební komedii.