Při tragické srážce dvou vlaků zemřeli čtyři cestující a sedmadvacet se zranilo.

Všechny články o tragické srážce vlaků v Pardubicích najdete pohromadě ZDE

Železničářům se podařilo provoz obnovit alespoň pro dálkové spoje částečně ráno. Vlaky poblíž místa nehody jezdí ve čtvrtek odpoledne po jedné koleji s rychlostí maximálně deset kilometrů v hodině. „Ve zbývající části kolejiště pokračuje odstraňování následků nehody a připravuje se odklizení poškozených vozů. Na místo byl povolán nehodový vlak. Odklízecí práce budou probíhat tak, aby co nejméně ovlivnily provoz na trati,“ informovali představitelé Správy železnic na síti X.

Jak se dostat z Čech na Moravu a obráceně?

Dostat se vlakem z Čech na Moravu a obráceně navzdory tomu zůstává složité, spoje ještě v 16:00 nabíraly zpoždění. „Kvůli průjezdu místem s omezením může dojít k navýšení zpoždění vlaků přibližně o deset až třicet minut, v ojedinělých případech i více. Prosíme cestující, aby při plánování své cesty zohlednili tuto mimořádnou situaci na klíčovém místě české železniční sítě a zvážili nutnost své cesty,“ uvedly České dráhy na síti X. Na některé spoje dopravce nasazuje náhradní autobusovou dopravu.

Cestování přes Pardubice bude komplikované i v noci na pátek. Provoz vlaků mezi pardubickým hlavním nádražím a Kostěnicemi na Pardubicku totiž mezi desátou v noci a pátou ráno železničáři zastaví kvůli odstraňování následků nehody a opravě kolejiště. „Opatření pro toto omezení provozu nyní připravujeme a budeme postupně zveřejňovat během dne,“ sdělily České dráhy na svém oficiálním webu.

Komplikace jsou i na silnicích

S komplikacemi musí kvůli nehodě počítat i řidiči aut. Mnozí cestující totiž místo vlaku využijí silnice, především pak dálnici D1 mezi Prahou a Brnem. Na té se již ve čtvrtek odpoledne začaly tvořit u Humpolce a u Jihlavy kolony s dobou zdržení okolo půl hodiny. „Opět se ukazuje, že jakmile dojde k nějakému neštěstí, jediná dálnice spojující Prahu a Brno nemá dostatečné kapacity a doprava kolabuje,“ uvedl mluvčí ÚAMK Igor Sirota.

Poukázal přitom na stále chybějící dálnici D35. Ta má pomáhat dopravu mezi Čechami a Moravou zvládat. „Za ideální situace je časová ztráta v kolonách na dálnici D1 zhruba dvacet minut. Nyní lze očekávat, že to bude až třikrát tolik. V potaz je nutné brát i dopravní omezení u Brna,“ podotkl Sirota.