Prodej firmy má být dokončen v druhé polovině letošního roku. Nestlé se snažila získat největšího producenta dětské stravy ve Spojených státech více než deset let.

Nestlé je největším světovým výrobcem kojenecké výživy, hlavně díky silné pozici v rozvíjejících se zemích jako jsou Brazílie a Čína. Na trhu dětské výživy ve Spojených státech však nepůsobí. Gerber má na americkém trhu dětské výživy podíl 79 procent.

Trh dětské výživy roste relativně pomalu, ziskové marže zde však patří mezi největší z celého trhu hotových jídel. Podle společnosti Morgan Stanley loni ziskové marže v dětské výživě v USA činily 24 procent, u balených hotových jídel jako celku to bylo 16 procent. U dětských potravin je také vysoká věrnost zákazníků a omezená konkurence od soukromých značek. Pokud rodiče naleznou značku nebo potravinu, kterou mají jejich děti rádi a které věří, zůstávají jí často věrní a jsou ochotni za ni zaplatit i vyšší cenu.

Nestlé, která vyrábí kávu Nescafé, čokoládové tyčinky KitKat či balenou vodu Perrier, se poprvé snažila koupit Gerber v roce 1994, tehdy ho však získala firma Sandoz. Ta se později spojila se společností Ciba-Geigy a vznikl Novartis. Ten se snažil rozšířit nabídku Gerberu o další produkty. V roce 2000 začal Gerber prodávat také vlastní linii dětských pudrů, olejů a dalších toaletních potřeb. O dva roky později nabídl dětskou stravu určenou pro přípravu v mikrovlnné troubě. Firma má také divizi životního pojištění. Dětská výživa se však vždy vymykala hlavním aktivitám firmy, kterými jsou prodej léků.

Novartis v posledních letech prodal některé své aktivity, které považoval za vedlejší. V prosinci Nestlé koupila za 2,5 miliardy dolarů divizi zdravotnické výživy Novartisu. Ten se nyní chce zaměřit na tři hlavní oblasti - vývoj nových léků na předpis, očkovací látky a prodej levných generických a volně prodejných léků, napsaly agentury AP a Reuters.