Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečí zvané ''Made in China''

PRAHA - Nebezpečné hračky, lampy, kabely – nemine týden, aby z některé evropské země nepřišla varovná zpráva o závadném zboží na trhu. Z analýzy jedné z předních mezinárodních právních firem Lovells vyplývá, že počet oznámení o nebezpečných výrobcích v Evropské unii stále roste. Letos tato čísla dosahují dokonce rekordu.

15.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Reuters

K 1. říjnu 2007 byl počet týdenních oznámení o nebezpečných výrobcích na území Evropské unie vyšší o 43 procent proti průměru za rok 2006. Týdně průměrný počet hlášení převyšuje 25. Členské státy unie zatím letos zveřejnily 932 zpráv týkajících se stažení nebezpečných výrobků z trhu.

Zdaleka nejčastěji musely trh opustit výrobky pocházející z Číny, jichž se týkalo 48 procent všech oznámení vydaných v letošním roce. Nejčastěji to byly hračky, jež představovaly přibližně 35 procent všech zakázaných výrobků. Je ovšem třeba dodat, že asi tři čtvrtiny hraček na evropském trhu vyrábí Čína, ač třeba pod světovými značkami, což byl případ stahování hraček značky Mattel.

Rostoucí seznamy nekvalitních produktů podle společnosti Lovells, ale také podle šetření evropských spotřebitelských organizací neznamenají, že by trh zaplavovalo brakové zboží. „Zvyšující se počet stahování výrobků z trhu je spíše důsledkem přísnější evropské právní úpravy a jejího vynucování než důsledkem skutečnosti, že by výrobky byly v současné době nebezpečnější než dříve,“ potvrdil Rod Freeman z kanceláře Lovells.

Podle něj bychom neměli opomíjet skutečnost, že mnoho předních světových výrobců spotřebního zboží se po celá léta s úspěchem spoléhalo na čínské výrobní závody, které vyráběly zboží splňující nejvyšší standardy kvality a bezpečnosti. „Není důvod, proč by tak neměly činit i nadále,“ dodal.

Přesto zprávy z posledních měsíců o stahování čínských hraček z trhu, upozornily na rizika. Předpisy o bezpečnosti výrobků jsou v Evropské unii v řadě odvětví mnohem přísnější než kdekoliv na světě. Záleží tedy na manažerech zahraničních výrobních závodů, aby na jejich dodržování dohlédli. „Společnosti, které uvádějí své výrobky na evropský trh, jsou odpovědné za to, že se vysoké evropské standardy plní v celém jejich výrobním řetězci, ať už jsou jeho jednotlivé články umístěny kdekoli ve světě,“ zdůraznil Freeman.

Nebezpečné výrobky

- Od ledna do října podaly evropské státy 932 zpráv o závadných produktech
- Celkem 48 procent všech výrobků pocházelo z Číny
- Na 35 procent všech zakázaných výrobků jsou hračky, druhá je elektronika, třetí automobily
15.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Dakar bude náročný a rozhodnout může už úvodní část závodu, shodují se závodníci

Dakar 2018 se blíží a členům týmu Big Shock Racing se zvedá nálada. I přesto, že má teď každý plné ruce práce. Sestava týmu zůstává nezměněna, stejně jako posádka žluté liazky. Pilot Martin Macík Jr. pojede slavný závod už pošesté, navigaci si vzal na starost opět František Tomášek a techniku jistí Michal Mrkva. 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT