Klienti eBanky dnes nemohli použít mobilní a internetové bankovní služby. Na internetu je vítala zpráva: „Vážený kliente, přístup do Klientského systému eBanky je v tuto chvíli bohužel uzavřen, neboť probíhá jeho údržba. Omlouváme se za případné potíže, které by Vám tato skutečnost mohla způsobit. Děkujeme za pochopení. Klientský systém eBanky bude zpřístupněn 15. 10. 2007 v 17:15 hod.“

„Dnes ráno jsme zaznamenali, že se do internetového bankovnictví eBanky nemohou přihlásit klienti, kteří používají Mobilní Elektronický klíč se SIM kartou v síti Vodafone. Po prověření situace jsme zjistili, že SMS odesílané do sítě Vodafone jsou z eBanky odesílány, nicméně klientům nejsou doručovány. Naši klienti, kteří kromě Mobilního Elektronického klíče v síti Vodafone používají Osobní Elektronický klíč nebo Internetový Elektronický klíč nebo Mobilní Elektronický klíč v síti jiného mobilního operátora, nejsou tímto výpadkem nijak zasaženi,“ informovala Deník Pavlína Truncová z oddělení komunikace eBanky.

Mluvčí Vodafone Filip Hrubý přiznal chybu: „Část našich zákazníků dnes zaregistrovala problémy s doručováním informačních a autorizačních SMS v rámci služby elektronického bankovnictví. Bohužel došlo k chybě počítačového systému SMS centra, kterou se nám už podařilo úspěšně odstranit. Problémy s doručováním informačních a autorizačních SMS měla pouze část našich zákazníků, nejednalo se o stoprocentní výpadek služby jako takové. V tuto chvíli již všechny služby elektronického bankovnictví Vodafonu fungují normálně.“

Co chvíli řeší některá banka nějaký problém. Například minulý týden nefungovaly platební karty VISA vydané Živnostenskou bankou, krátce předtím nefungovaly některé služby

Komerční bance. Banky i operátoři problém obvykle uznají, ale jejich mluvčí jsou skoupí na vysvětlení. Obvykle problém řeší slovy „neplánovaná odstávka“, „aktualizace transakční historie“, „dočasné omezení funkčnosti“ apod. O podstatných příčinách lze jen spekulovat.

„Veškeré aplikace přímého bankovnictví Komerční banky jsou v současné době plně dostupné a funkční. Stejně tak jsou plně dostupné a funkční stránky www.mojebanka.cz či www.profibanka.cz,“ informovali Deník Milan Votruba a Petra Bondarová z útvaru péče o zákazníky na otázku, proč nefunguje přes Vodafone elektronické bankovnictví do eBanky a Komerční banky.