V Česku je nyní zhruba 120 obchodních center a 180 nákupních parků. Vyplývá to z údajů poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Nákupní centra existují v ČR již 60 let, 2. ledna 1957 bylo na pražském sídlišti Solidarita otevřeno první moderní obchodní středisko v Praze.

Výstavba maloobchodních nemovitostí loni zpomalila. "Loňský rok patřil z hlediska nárůstu počtu ploch v shopping centrech k těm velmi skromným, otevřeno bylo pouze jedno klasické shopping centrum - Aupark Hradec Králové (cca 21.000 m2)," uvedla Martina Drtinová z GfK Czech. Po rekonstrukci byla znovu otevřena Galerie Přerov. Developeři rovněž dokončili šest nákupních parků o nákupní ploše 18 tisíc m2.

Čtěte také: Tesco prodalo pražské Obchodní centrum Letňany

Letos by měla v prodejních centrech přibýt prodejní plocha 78 tisíc m2, což je více, než bylo postaveno za rok 2015 i 2016 dohromady. Většinou půjde o rozšíření existujících center. Největším novým projektem je právě rozšíření pražského Centra Chodov s prodejní plochou 35 tisíc m2. Dále jde o nové nákupní centrum Central Jablonec, rozšíření IGY České Budějovice, rozšíření nákupního parku CPI Retail Park Třinec a tři nové nákupní parky - OC Pražská v Chebu, RP Horní Měcholupy a RP Písek. Letos na podzim se má otevřít i outletové centrum Prague The Style Outlets u pražského letiště. Celková obchodní plocha bude 30 tisíc m2.

"Do budoucna vnímáme potenciál pro výstavbu v centru Prahy, například projekt Savarin na Praze 1, Dejvice Center na Praze 6 nebo Palác Stromovka na Praze 7. Dále potom vidíme jasnou příležitost pro další development obchodních center v centru Plzně, Brna a Zlína," uvedl partner a vedoucí pronájmu maloobchodních prostor ve společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

Plocha 120 velkých obchodních center dosahuje v Česku zhruba 2,5 milionu m2. Nákupních parků je 180, jejich prodejní plocha je zhruba 800 tisíc m2.

Čtěte také: Hradec má další obchodní centrum. Aupark se otevírá