Mezi stávajícími uživateli L-39 je kolem 40 států a téměř 600 letounů L-39 je stále v provozu. „Na základě velkého počtu existujících L-39, našeho aktivního přístupu k podpoře zákazníků a rozvíjení obchodních vztahů s nimi jsme připravili nabídku, která jim umožní zvýšit provozní schopnosti letounů zabudováním nového motoru i avioniky,“ sdělil president Aera Vodochody Giuseppe Giordo. Nová avionika je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena specifickým požadavkům zákazníka.

Letoun L-39CW může posloužit zákazníkovi také jako mezistupeň před pořízením zcela nového letounu L-39NG, jenž bude vybaven stejným motorem FJ44-4M a stejnou avionikou, ovšem s mnoha vylepšeními na novém draku.

Takové řešení představuje možnost vybudovat si v předstihu zázemí pro provoz nových letadel L-39NG a přecvičit piloty. Aero svým zákazníkům navíc nabízí pozdější opětovné využití jak motoru FJ44-4M tak i nové avioniky v nově vyrobených letounech L-39NG, což umožní investici do nákupu cvičného letounu strategicky rozložit v čase.

Airbus A320neo
Airbus získal rekordní objednávku 430 letadel. Utrží jeden bilion korun

Klíčové letové a pozemní zkoušky proběhly na letounu L-39CW za účelem měření tlakového pole uvnitř trupu letounu v místě vstupu vzduchu do motoru. Tyto zkoušky požaduje společnost Williams International, a jsou také součástí požadavků na ověření způsobilosti zástavby motoru. „Výsledky měření potvrdily, že výrobcem deklarované provozní parametry jsou zaručeny i při zástavbě do trupu L-39C,“ sdělil vedoucí programu L-39NG Marco Venanzetti.

Zdroj: Youtube

Projekt L-39NG vstoupil do závěrečné fáze procesu certifikace, tedy absolvování zkušebních letů pod dohledem certifikačního úřadu, kterým je odbor vojenského letectví Ministerstva obrany. Vydání typového certifikátu k novému produktu očekává Aero ještě do konce letošního roku, v roce 2018 tak mohou začít dodávky tolik očekávaných přestaveb L-39c na modernizovanou verzi l-39CW. V současné době probíhají slibná jednání s několika zeměmi o remotorizacích několika desítek letounů a Aero plánuje kontaktovat i další zákazníky.

 Havárie českého L-410
V Rusku spadl letoun české výroby. Jako jediná přežila tříletá holčička

Aero Vodochody Aerospace se zaměřuje na vývoj a výrobu civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky stovkám stále používaným letounů L-39 a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly.

V oblasti civilního letectví je Aero partnerem největších leteckých výrobců v široké škále projektů. V posledních letech přitom přijalo zodpovědnost nejen za výrobu, ale i za vývoj strukturálních částí letounů díky několika risk-sharingovým programům.

Slavnostní zakončení výcviku
V Aeru trénují iráčtí piloti. Svůj výcvik tam dokončila už třetí skupina