"Po sérii pozemních zkoušek jsme úspěšně ověřili odolnost konstrukce přímo za letu, aniž by nastala nějaká kritická situace. Díky těmto zkouškám jsme potvrdili, že L-39NG disponuje mimořádnou odolností a stabilitou konstrukce," uvedl šéfdesignér letounu Jaromír Lang.

Na základě výsledků zkoušek byla letounu povolena maximální rychlost 490 knotů / Mach = 0,8. Nejvyšší dosažené rychlosti během letových zkoušek činily 509,4 knotů (943,4 km/hod.) a Mach = 0,822. Na základě testů má letoun dovolen maximální dostup 38 tisíc stop (11.580 metrů) nadmořské výšky.

Významný pokrok 

"Dosáhli jsme dalšího významného pokroku v pozemních i letových zkouškách. S druhým letovým prototypem L-39NG ve vzduchu od poloviny dubna a s naším technologickým demonstrátorem jsme dobře připraveni na zbývající cestu k certifikaci letounu ve třetím čtvrtletí roku 2020," dodal prezident Aera Vodochody Dieter John.

Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která jej z 50 procent spolufinancuje a vlastní. Podle prezidenta Omnipolu Jiřího Podpěry je pokrok v letových zkouškách milníkem nejen pro celý projekt, ale i pro další jednání s obchodními partnery a potenciálními zákazníky.

Podle lednových informací ministerstva obrany by měl kontrakt na dodání čtyř letounů L-39NG podepsat brzy Senegal. O letouny už dříve projevily zájem například státní podnik LOM Praha, Filipíny, Thajsko nebo Slovensko.