Po dohodě s evropskými úřady Airbus souhlasil, že aby urovnal obvinění z úplatkářství a z korupce, zaplatí ve Francii, Británii a ve Spojených státech dohromady na pokutách 3,6 miliardy eur. Ztrátu prohloubila také pokuta 1,2 miliardy eur za problémový vojenský přepravní transportér A400M. Tržby se ale zvýšily o 11 procent na 70,5 miliardy eur.

Rok 2019 byl nicméně pro Airbus rekordní - firmě se po letech podařilo vystřídat na postu největšího světového výrobce letadel amerického rivala Boeing, který se od března 2019 nachází v hluboké krizi. Evropané na trh loni dodali 863 dopravních letadel - o osm procent více než v roce 2018 - zatímco Američané pouze 380 letadel - o 53 procent méně než předloni.

Letošní cíle 

Nový šéf Airbusu Guillaume Faury chce letos zvýšit provozní zisk a na trh dodat 880 dopravních letadel, o 17 více než loni. Airbus také oznámil, že zvýší svůj podíl v leteckém programu společnosti Bombardier pro proudové letadlo A220 ze stávajících 50 na 75 procent. Kanadské společnosti za něj zaplatí 591 milionů dolarů (13,5 miliardy Kč). Kanadská provincie Quebec bude mít ve společném podniku 25 procent.