Výběr obou dopravců včetně tří poskytovatelů navigačních služeb. DSNA (Direction des Services de la Navigation Aérienne ve Francii), britského řízení NATS a celoevropského Eurocontrolu, oznámil Airbus v tiskové zprávě. Projekt má název fello’fly a je inspirovaný chováním ptáků při dlouhý letech.

Podle Airbusu by bylo vhodné, aby dvě letadla létala v těsné blízkosti za sebou, protože druhé letadlo nebude mít takový odpor vzduchu jako první. Podobný jev je znám například z cyklistiky, kde jezdec v čele pelotonu musí vyvinout podstatně více energie než ten v závěsu. Airbus v projektu odhaduje, že by se mohla spotřeba paliva při takovém letu snížit o 5–10 %.

Airbus oznámil, že testování chce začít příští rok se dvěma letadly A350, v provozu by se podle Airbusu mohla tato technologie objevit v polovině příští dekády.

Spotřeba výrazně klesla

Spotřeba letadel za poslední roky výrazně klesla, především díky používání lehčích kompozitních materiálů i jinému designu, úspornější provoz ale absolutní vliv na životní prostředí nesnižuje kvůli velkému nárůstu letecké dopravy.

Airbus se v přírodě inspiroval i dříve, například představil letadlo s pohyblivými konci křídel, vzorem se stal albatros. První testování má proběhnout ještě letos, pokračovat má během příštího roku. K testu dojde nad Atlantickým oceánem.