Praha- Přes 370 tisíc zákazníků Komerční banky, kteří využívají internetové bankovnictví, se musí připravit na problémy, pokud si koupí Windows Vista.

Bankovnictví přes internet totiž na příchod nejnovějšího operačního systému firmy Microsoft není připraveno. Podle pracovníků technické podpory banky problémy zmizí až na přelomu roku 2007 a 2008.

Ostatní banky si s Vistou rozumí už nyní.

Dlouhé zaváhání

Většina nových počítačů už přitom na nových Windows běží, internetové bankovnictví Komerční banky na nich ale jejich uživatelé nespustí.

"Internetové bankovnictví Mojebanka zatím nefunguje pod operačním systémem Windows Vista," potvrdila deníku Aktuálně.cz tisková mluvčí banky Zuzana Čepelková.

"Zprovoznění plánujeme do konce roku 2007, přesný termín zatím neznáme, závisí na výsledcích analýz," dodala.

Přitom na přípravu měl ústav dostatek času. Již v polovině loňského roku Microsoft uvolnil testovací verzi svého systému.

Druzí připraveni

"S nejvýznamnějšími bankovními institucemi jsme spolupracovali a poskytovali jim technickou podporu," uvedla pro Aktuálně.cz tisková mluvčí Microsoftu Markéta Kuklová. "V několika případech jsme se rovněž podíleli přímo na testování jejich aplikace."

O tom, s kým spolupracovali, však nechce mluvit. Jde o obchodní vztah firem a se zveřejněním by musela souhlasit i druhá strana.

Ostatní banky se s takto vážnými problémy nepotýkají a vesměs byly na příchod nového operačního systému připraveny.

"Naše internetové bankovní ve Vista funguje, máme to vyzkoušeno," říká Eva Chaloupková, tisková mluvčí GE Money Bank.

I podle vyjádření České spořitelny by její Servis 24 měl být funkční, zatím ale provádí testování.

ČSOB i Poštovní spořitelna potvrzují, že jejich aplikace je stoprocentně připravena, garance by měla být hotova do dvou měsíců.