Frankfurt - Pouhé tři měsíce tohoto roku stačily mladoboleslavské automobilce, aby prodala 150 tisíc aut. Dodržuje tak svůj ambiciózní plán, podle kterého by letos mělo do autosalónů doputovat až 606 tisíc kusů Škodovek.

Česká automobilka je premiantem i v rámci koncernu Volkswagen, do kterého patří. Celá skupina dokázala za čtvrtletí prodat 1,47 milionů vozů, tedy o 7,9 procenta více než loni. Přitom Škoda dokázala zvýšit prodej o 15,5 procenta.

Podnik za to vděčí převážně výrobě nového modelu Roomster.

Nyní se ale firma zmítá v těžkých jednáních s odboráři, která skončila dnešní stávkou, kvůli které se místo 2500 vyrobilo jen několik set kusů.

Podrobnosti o stávce:

Odboráři požadují růst mezd až o 24 procent, firma nabízí deset. Zítra proběhnou další jednání. Pokud zkrachují, ve čtvrtek proběhne stávka znovu.

Skupina si vede dobře

"K vynikajícím výsledkům přispěly všechny značky, což potvrzuje, že skupina je ve skvělé formě na to, aby se vypořádala s nadcházejícím výzvami a splnila cíl prodeje na letošní rok," řekl k výsledkům skupiny Volkswagen její ředitel Martin Winterkorn.

Volkswagen předpověděl, že prodej v letošním roce bude mírně nad výsledky loňského roku. Tehdy poptávka po všech vozech, tedy osobních i nákladních, vzrostla o 9,4 procenta na 5,7 milionu kusů.

Hlavní část skupiny, tedy divize Volkswagen, ve čtvrtletí zvýšila prodej o 6,8 procenta na 850 tisíc vozů. Z toho jen v Číně poptávka vzrostla asi o 23 procent. Naproti tomu prodej v Německu asi o 11 procent klesl, zřejmě kvůli vyšší dani z obratu.