Praha - Spolumajitel společnosti Travel Service, Jiří Šimáně se ani po případném prodeji své firmy islandské skupině Icelandair Group nechce letadel zcela vzdát. UVNITŘ EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR

Před několika měsíci totiž založil společnost UG Air, která si pořídila tryskový letoun Cessna Citation Sovereign. Letadlo bude firma podle jeho slov pronajímat právě Travel Service.

Jiří Šimáně přitom již dříve připustil, že Cessna nezůstane ve flotile osamocená. Zatím jsme pořídili jeden tryskáč, ale během tří let bychom chtěli mít flotilu již tří malých tryskových letadel, uvedl před několika měsíci. Tryskový stroj Cessna Sovereign, kterou si společnost UG Air pořídila, má kapacitu deset lidí a doletí na vzdálenost 5500 kilometrů.

Pasažér, který chce letět privátním jetem, si nekupuje letenku, ale najímá si stroj i s posádkou. Na českém trhu stojí jedna letová hodina začíná přibližně na dvou tisíci eur /tedy necelých 60 tisíc korunách/. Analytici se shodují, že pronájem malých tryskových letadel je v Česku teprve v počátcích a tak má tento byznys podle nich velkou budoucnost.

Podle hrubého odhadu lidí, kteří se privátními lety v zemi zabývají, si tu zatím letadlo pronajmou desítky lidí ročně. Právě proto létají tuzemské firmy velmi často i pro zahraniční klientelu. V Česku nabízí privátní lety několik firem. Nejsilnější postavení mají například ABS Jet, která patří do skupiny J&T, nebo společnost GrossmannJet.

Tu ovládá podnikatel Karel Komárek. Najmout si letadlo je možné i u Silesia Air a Time Air.

ROZHOVOR:

A: Proč zrovna Icelandair Group?

Icelandair Group je společnost, která může Travel Service významně posílit ve všech směrech. To bylo při našem hledání strategického partnera absolutní prioritou. Jde o finančně silnou společnost, která má všechny předpoklady využít svoje know-how v oboru k rychlému růstu. Střední a východní Evropa je pro ně prioritou a nemyslím si, že eventuální získání podílu v naší společnosti bude jejich posledním krokem v této oblasti. 

A: Jak si ceníte Travel Service?

Cena případné transakce je obchodním tajemstvím, a tak ji nebudu komentovat.

A: Jak dlouho jste jednali s Icelandairem o prodeji podílu?

Několik měsíců.

A: Jaké plány má Icelandair Group se společností Travel Service?

Nemohu hovořit za Icelandair, ale nepředpokládám, že by v případě našeho spojení chtěli lidé z této společnosti zakonzervovat současnou pozici Travel Service na trhu. Jsem přesvědčen, že tomu bude právě naopak a Travel Service rychle poroste.O dalších představách a plánech je však předčasné hovořit.

A: Icelandair je společnost kotovana na burze. Zvažujete spolu s islandskými kolegy, že Travel Service také vstoupí na burzu?

Zvažovali jsme a budeme zvažovat všechny možnosti expanze včetně této.

A: Jak se případný prodej podílu Travel Sevice dotkne nízkonákladových linek Smart Wings, které vaše aerolinie nyní provozují?

Mluví se mimo jiné o případné spolupráci s britskou low-cost společností easyJet Koncept kombinace pravidelné a nepravidelné dopravy funguje a není třeba ho měnit. Možná jen doladit a vylepšit. V tom by mohl být jeden z hlavních přínosů Icelandair.

A: Pokud byste se s Icelandairem na prodeji nedohodli, existují i jiní zájemci o koupi Travel service?

Ano existují. Jejich jména si ale zatím nechám pro sebe.

A: Nedávno jste založili společnost UG Air. Souvisí její vznik s prodejem Travel Service?

Společnost UG Air bude vlastníkem tryskového letadla Cessna Sovereign, která je určena pro privátní lety. Toto letadlo bude UG Air pronajímat firmě Travel Service.