A tak zatímco drtivá většina nových aut značky Škoda jde na vývoz, 8576 se jich za první čtyři měsíce letošního roku vrátilo zpět po několika letech užívání.

To je přitom téměř polovina počtu nových Škodovek prodaných v tuzemsku. Automobilka na svém domácím trhu prodala od dubna 15,6 tisíc nových osobních aut a 3,9 tisíc lehkých užitkových vozů.

 

Ford vede

Dovoz ojetých aut mezi lednem a dubnem navíc vzrostl o více než polovinu, když hranice překročilo téměř 70 tisíc vozů "z druhé ruky". Přitom stáří poloviny takto dovážených kousků se pohybuje mezi pěti a deseti lety.

Nejdováženější je značka Ford, kterých se do Česka dostalo asi o třináct set víc, než aut Škoda.

Třetí skončil Renault s 8385 auty, následuje Peugeot a Volkswagen.

Oproti tomu prodej nových aut vzrost jen o osm procent na 42 tisíc vozů, lehkých užitkových se prodalo přes sedmnáct tisíc.

Tisíce aut navíc

Škodě se v posledních letech daří a i letos si připravila velmi odvážný cíl: vyrobit přes šest set tisíc automobilů.

Ovšem ani to managementu nestačí a podle nových plánů by to mohlo být ještě o dalších 41 tisíc víc.

V takovém případě by ale podle odborů nestačilo ani 19 mimořádných dobrovolných směn z pátku na sobotu, na kterých se odbory tento týden s firmou dohodly.

Podle odborů plánuje vedení Škodovky prosadit další služby nad rámec mimořádných směn, na nichž se s odbory dohodlo.

To však lidé i odboráři odmítají, řekl odborářský předseda Jaroslav Povšík.

"S firmou jsme se dohodli na 19 dobrovolných směn. Žádné další směny ani speciální modely směn nepřipadají v úvahu," podotkl mluvčí odborů Jaroslav Hašek.