Firma tak vytvoří největší centrum výroby dveřních zámků v Evropě. Projekt bude oficiálně představen na počátku června.

"Nový závod, do kterého se postupně přesune výroba cylindrických zámků z celé Evropy, bude dokončen v září. Firma nabídne nová pracovní místa pro více než tři sta pracovníků," říká Armin Sandmann, který FAB mediálně zastupuje.

"Budeme potřebovat zaměstnance, kteří jsou schopni řídit nové technologie a pracovat v mezinárodním prostředí," uvedl již dříve Roman Adami, výkonný ředitel stavební divize zámkařské společnosti.

Zámky za miliardu

S jak velkou investicí Švédové pro rozjezd největšího závodu v Evropě počítají, zatím nezveřejnili. Hrubé odhady však mluví o desítkách miliónů eur.

V současné době firma zaměstnává asi tisícovku lidí. Hospodářské výsledky za uplynulý rok FAB zveřejní na počátku června. Za rok 2005 dosáhla společnost zisku kolem 99 miliónů korun, a tržby se vyšplhaly na 926 miliónů korun.

O FAB se v posledních měsících mluví především kvůli možnému prodeji divize autozámků. Ta zaměstnává více jak tři stovky lidí. V této souvislosti se spekulovalo o prodeji divize například indické společnosti Minda. Současnou situaci kolem prodeje však vedení firmy nechce komentovat.

FAB respektive její závod na autozámky - Facea, dodával výrobky nejen pro automobily Škoda, ale postupně i pro vozy Ford, Volkswagen Golf a Seat Altea.

Společnost FAB, která byla založena v roce 1911, se stala součástí celosvětového zámkařského koncernu Assa Abloy před deseti lety.