"Výsledky jsou podle českých účetních standardů a o více než půl miliardy lepší než původní plán,"kometovalhospodařeníLašák.

K zisku přes prodeje divizí

"Věřím, že se ČSA dostanou do černých čísel i bez pomoci státu," tvrdí. Podle jeho názoru by se tak mělo stát již v tomto roce. "Plánujeme zisk 42 miliónů korun, říká Lašák K zisku by měl aeroliniím pomoci i prodej cateringu a carga.

"Dopad prodeje Cargo Terminálu a Cateringu do hospodářského výsledku očekáváme řádově na úrovni 400 milionů korun. Nejde přitom o cenu, kterou chceme za dceřiné společnosti získat, ale o vliv jejich účetní zůstatkové hodnoty na hospodaření," uvedl na dotaz deníku Aktuálně.cz před několika týdny Lašák.

 

Jen za Cargo chtějí ĆSA získat nejméně tři čtvrtě miliardy korun. Prodej cateringu ale vázne. Jeho prodej se minimálně o dva měsíce zpozdí. "Společnosti, které mají o catering zájem, chtějí nyní samostatně existující společnost chvíli sledovat," říká Lašák. Bývalé divize nákladového terminálu a stravovacích služeb Českých aerolinií totiž fungují od dubna jako samostatné dceřiné společnosti Air Cargo Terminal a.s. a Air Czech Catering a.s.

V případě, že by se cargo a catering neprodaly, ČSA by skončily ve ztrátě na úrovni kolem 300 milionů korun. To odpovídá původně přijatému plánu na ozdravení firmy z května loňského roku. Ten počítá se ziskem až v roce 2008.

Za uplynulý rok hospodařily České aerolinie se ztrátou 397 milionů korun. Loňské hospodaření firma mimo jiné vylepšila prodejem pěti letadel, které si zpětně vzala na leasing, nebo rostoucím počtem přepravených cestujících.