Minulý týden to zažila zákaznice v Tesku v Hradci Králové. "Koupila jsem dvě trika pro dceru na doma zlevněné o sedmdesát procent na 73 korun. U kasy pak namarkovali pouhých sedmnáct. Když jsem se pokladní ptala, zda se nespletla, řekla, že tato cena je uvedená v kódu a sama kroutila hlavou nad tak nízkou částkou," říká Markéta Daňhelová.

 

Stejný obchodní dům prodává například i sadu chlapeckých slipů zlevněných na 45 korun, na displeji u kasy však vyskočí korun pouze devět. Stačí zaplatit a jít. Nebo se vrátit pro dalších pár kousků. Po devíti korunách jsou všechny.

V horší pozici se nedávno ocitl zákazník v prodejně oděvního řetězce Zara v pražských Letňanech. Za zlevněné triko s cenovkou 299 korun po něm prodavačka chtěla zaplatit o stokorunu víc. "Omlouváme se, máme toho hodně, ceny se teď mění často, dali jsme tam špatnou částku. Platí ta, kterou máme v systému," reagovala prodavačka.

Chtějte, na co lákají

Zaplatit cenu uvedenou na tričku jí nestačilo. Chtěla buď o stokorunu víc nebo triko neprodat vůbec. Zákazník na zboží za cenu uvedenou na oficiální cenovce, pokud nebyla zfalšována, má ovšem nárok. Obchodník ho nemůže nalákat na nižší částku a chtít po něm u pokladny více peněz s tím, že udělal chybu.

V tomto případě se problém vyřešil až s vedoucí prodejny. Ta sice naštvaně, ale přesto nakupujícímu vyhověla.

Podobné situace nastávají zejména v období slev i v řadě dalších obchodů. Toto jsou jen tři konkrétní střípky z velké každodenní mozaiky maloobchodní džungle.

Další častou chybou, která se však děje i bez ohledu na slevy je, že na zboží nebo na regále je uvedena cena, která je ale nižší než částka, kterou zákazník najde na účtence.

Zákazník má pak právo na doplacení rozdílu. Obchodníci jsou v tomto ohledu už mnohem opatrnější než v minulosti. Nespokojené zákazníky většinou nenechají hnát stížnost mimo prodejnu a rozdíl jim okamžitě vyplatí.