V regálech je naskládané zboží, výlohy jsou polepené firemními nápisy. Nic už nepřipomíná klasickou českou samoobsluhu, která tu byla před tím, než se Tesco pustilo do přestavby.

"Půjde o první čistokrevnou prodejnu Tesco Expres. Už jsme sice na Expres nedávno předělali tři prodejny, které jsme získali od řetězce Edeka, ty alenesplňují všechna kritéria na tento typ obchodů," řekl Aktuálně mluvčí Teska Vesselin Barliev.

 

Podle něj jehlavní nedostatek dosavadních tří předělaných prodejen jejich lokalita.Nejsou v místech s vysokou koncentrací zákazníků, která je typická pro velká města. Expres má totiž hlavně konkurovat malým prodejnám s delší otevírací dobou. Vobchodecho rozloze do 400 metrů čtverečních bude uspokojovatkaždodenní nákupní potřeby městských lidí.

Zatímco ve velkých hypermarketech společnost prodává i textil, sportovní vybavení či hračky, obchody Tesco Expres budou zaměřené jen na potraviny.

Ceny v malých samoobsluhách, kterých chce Tesco do dvou let ve velkých městech otevřít zhruba deset,podle tiskové mluvčí firmy Jany Matouškové nebudou stejné jako ve velkých hypermarketech, kde společnost nabízí zboží co nejlevněji. "Bude záležet na tom, jaká bude v okolí těchto prodejen konkurence a cenová hladina,"řekla nedávno pro Hospodářské noviny Matoušková.

 

 

Tesco chce kromě malých prodejen ve velkých městech expandovat i do menších měst.

"V ČR budeme otevírat jak menší supermarkety, tak velké hypermarkety. Letos jsme zatím zprovoznili několik prvních supermarketů a jeden hypermarket, další budou následovat zejména v druhé polovině roku," řekla dříveMatoušková.