"Šlo o technickou závadu na hardwaru a je pravdou, že některé databáze nebyly po určitou dobu dostupné. Jednalo se o pobočkové aplikace, které jsou využívány k obsluze klientů," uvedla pro deník Aktuálně.cz Romana Ondrušková, mluvčí KB.

"Systémy přímého bankovnictví byly po celou dobu funkční, nicméně v případě plného vytížení mohla být jejich dostupnost omezena. Například nebyly dostupné elektronické výpisy v přímém bankovnictví," dodala Ondrušková.

Podle Ondruškové jsou v této chvíli již všechny pobočky plně funkční a problémy se nedotkly klientů například dvojím zaúčtováním transakcí či naopak jejich neprovedením.

Před zhruba dvěma týdny čelila Komerční banka obdobným problémům. Klienti , kteří se chtěli přihlásit do internetového bankovnictví mojebanka nemuseli během 13.8. uspět. Přetížená aplikace jim nedovolila zaplatit nebo zjistit třeba obraty na účtu.