Za každý nákup u obchodníka nebo na internetu nad 250 korun, bude banka načítat klientům body. Ty bude možné proměnit na dárky.

Jako druhá natrhu po České spořitelně zavádí věrnostní program pro debetní platební karty. Zatím jsoutakové programy doménou tak zvanýchkobrandovaných kreditních karet, kterévydává hned několik bank.

Přes "kopírák" sodchylkami

"V rámci věrnostního programu, který zavádíme, se počítají bezhotovostní platby provedené debetní i kreditní kartou v obchodě či na internetu," vysvětluje Miroslav Seidl, marketingový ředitel Poštovní spořitelny. Program funguje pro všechny majitele Postžirových účtů a Postkont, kteří mají k účtu zřízenu alespoň jednu kartu, a také pro všechny držitele kreditních karet.

Až sem je princip stejný jako u Bonus programu České spořitelny. Ta ovšemodměňuje své klienty nejen zaplatby kartou, ale i dobití mobilního telefonu v bankomatech. A to jedním bodem zakaždých 20korun nehledě na celkovou výši nákupu.

Poštovní spořitelna bude klientům nasbírané bodypřipisovat nabodový účet, jen pokud splní trochu náročnější podmínky. Body získá ten, kdo utratí za jeden nákupminimálně 250 korun. Za každoupadesátikorunu se mu pak připočte jeden bod.Při minimální částce transakce (250korun), to tedy znamenápět bodů načtenýchna účet.

Poštovní spořitelna si od spuštění věrnostního programu slibuje zvýšení zájmu o platební karty a bezhotovostní platební styk, nárůst počtu i objemu těchto transakcí.

O stavubodového účtu se může klient informovatprostřednictvím dodatkuu výpisu z účtunebo na bezplatné telefonní lince banky.

"Nasbírané body lze kdykoliv vyměnit za dárky z katalogu, který zveřejníme na našich webových stránkácha jeho zkrácenou a aktualizovanou verzi přiložíme ke každému výpisu z účtů nebo kreditních karet," doplňuje Seidl. Do katalogu jsou zařazeny odměny tak, aby si vybral opravdu každý potřeby do domácnosti, outdoorové vybavení, společenské hry, PC technika, CD/DVD.

O úspěšnosti věrnostního programu u klientů svědčí to, že Česká spořtelna ho provozuje již více než čtyři roky. "Od začátku června 2007 jsme vylepšili Bonus program o nové funkčnosti. Klienti mohounapříkladpřevádět své body na své blízké a přátele nebo si zvolí bodovou hranici, která odpovídá vybrané odměně z nabídky, a banka jeupozorní ve chvíli, kdy potřebného počtu dosáhnou," uvedla Marie Hešnaurová, ředitelka obchodní politiky kartového programu České spořitelny.

Banka však zavádí od nového rokuvelkou změnu i tím, že po klientech žádá registraci platebních karet.