"Naši zákazníci ušetří letos až 34 milionů korun," říká generální ředitel GE Money Bank Peter van Groos na internetových stránkách.

Kdo by tedy nechtěl využít výhod, které banky nabízejí? Zvlášť, když je český klient na poplatky tak háklivý a rozhodně chce platit za správu svých peněz co nejméně. Velké banky toho v reklamách začínají využívat stále častěji, i proto, že během letošního roku inovovaly svoji nabídku balíčkových kont.

Na konci zimy přišla s konty "all inclusive" GE Money Bank, následovala ji Komerční banka, po té ČSOB a poslední inovaci účtů ohlásila před měsícem Česká spořitelna.

Všechny změny měly společných několik věcí. Do balíčkových kont banky zahrnuly více bezplatných služeb, jako jsou příchozí a odchozí položky či výběry z bankomatu a také v průměru navýšily měsíční paušály za inovované balíčky.

Tisíce nových klientů

A že klienti na takové změny slyší potvrzují samy banky. "Konto Genius Active s nabídkou všech bankovních služeb v rámci jednoho paušálu v současnosti využívá více než 90 tisíc klientů," říká Eva Chaloupková, tisková mluvčí GE Money Bank.

"Od července, kdy Česká spořitelna začala nabízet nový Osobní účet, ho nyní používá přes 92 tisíc klientů. Nejčastěji využívají variantu Standard II za 69 korun," uvedla Kristýna Havligerová z tiskového oddělení České spořitelny.

Které konto si vybrat, když jejich porovnání je poměrně složité a přechod k jiné bance znamená rušení a zavádění trvalých příkazů, či vydání nové platební karty a tím i změnu PINu?

Pro méně aktivní klienty, kteří mají na účtu jen několik málo pohybů, se nabídka velkých bank pohybuje od 29 korun do 40 korun. Pro aktivnější klienty s náročnějšími požadavky se pak cena pohybuje okolo stokoruny a v paušálu jsou zahrnuty položky jako neomezený počet výběrů z bankomatu či elektronických platebních transakcí.

Garance služeb - nespokojeným vrátíme peníze

K bankovním lákadlům momentálně patří i možnost vyzkoušet si účet "nanečisto". Pokud se klientovi nebude konto líbit, banka mu vrátí peníze za poplatky, které mu za používání účtu naúčtovala. Což je možnost, kterou momentálně nabízí dvě banky na trhu.

"Vzhledem k úspěšnosti účtu Genius Active si může GE Money Bank jako první dovolit nabídnout i záruku vrácení paušálu, pokud se klient do šesti měsíců od založení účtu rozhodne jej z jakýchkoli důvodů dále nevyužívat. Díky tomu se nyní může o jeho výhodách přesvědčit opravdu každý," říká Jan Rollo, ředitel retailového bankovnictví GE Money Bank.

První bankou s tímto typem nabídky ovšem byla Komerční banka. Ta se zavázala dodržovat vůči svým klientům tzv. "Garantovanou úroveň služeb", a to již v lednu 2005. Při vyjádření nespokojenosti může majitel účtu získat zpět až 12 měsíčních paušálů.

"Stane-li se, že budete nespokojeni s novým účtem, vrátíme klientům poplatky za jeho vedení při splnění stanovených podmínek," řekl pro Aktuálně.cz Zdeněk Mojžíšek, výkonný ředitel pro Marketing KB. Týká se účtů jak pro retailovou, tak i podnikatelskou klientelu. Rozdíl mezi oběma bankami je ovšem v tom, že u KB musíte splnit předepsané podmínky, kdežto u GE Money je možné zrušit konto - a dostat zpět peníze za poplatky - na každé pobočce u přepážky.

Avšak pozor: ať jsou pravidla jakákoliv, právo dostat zpět poplatky může každý klient využít pouze jednou.