Albatros Media chce podle mluvčí akvizicí posílit svou vedoucí pozici v oblasti knih pro děti a mládež. Egmont vydá ročně v Česku asi 250 titulů a dalších 150 na Slovensku, jeho hlavní doménou jsou publikace vydávané na základě licencí značek Disney, Mattel nebo Hasbro. „Egmont jsme vždy vnímali jako profesionální vydavatelství dětských a young adult titulů, které má přístup k licencím na nejlepší knihy hlavních světových značek, včetně Ledového království, Star Wars, Mašinky Tomáše a dalších," uvedl generální ředitel Albatros Media Václav Kadlec.

Dohodu o převzetí 100 procent obchodního podílu v Egmont ČR podepsal Albatros 15. března. „Transakce bude dokončena jejím vypořádáním v horizontu několika měsíců," sdělila mluvčí české skupiny. Součástí dohody je vydávání stávajícího portfolia Egmontu a budoucí používání jeho značky a loga. V portfoliu má Egmont i tři desítky časopisů, ale Albatros převezme pouze knižní činnost nakladatelství. Časopisy přejdou na polskou pobočku Egmontu.

Nakladatelství Egmont se stane devátým významným přírůstkem Albatros Media za posledních pět let a celkem třináctým nakladatelstvím skupiny, oznámila Sonnková. Například v roce 2014 Albatros Media koupila tři nakladatelství – Management Press, B4U Publishing a Fragment.

Albatros Media podle mluvčí pokrývá téměř pětinu nakladatelského trhu v Česku. Každoročně uvede na trh kolem 1500 nových knih. Albatros Media vlastní také většinový podíl v prodejci elektronických knih eReading.cz a vydává knihy v rámci partnerského projektu Edice České televize.