A jak takový obchod funguje? V prodejně budou schránky, které obslouží až 80 procent sortimentu, včetně např. velkých televizí. Společnost novou prodejnu ve středu představila novinářům.

Alza.cz tak navazuje na tzv. Alzaboxy. Nová prodejna obslouží až tisíc zákazníků za den. V místnosti se nachází asi 40 výdejních schránek různých velikostí, které vycházejí z rozměrů nejprodávanějšího zboží. Zákazník si pak na vestavěném počítači (buď sám či s pomocí odborníků) na videoterminálu objedná zboží a po zaplacení kartou či online se mu otevřou prosklené dveře do místnosti s boxy.

Firma letos očekává tržby 20 miliard 

Na zemi se rozsvítí světelné diody, které mu ukážou směr vydání a rozsvítí se také sloupec se schránkou i samotný box. "Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment," uvedl Jan Moudřík, šéf expanze Alza.cz.

Společnost si od nového druhu prodejny slibuje, že nakupování v ní bude rychlé a bez front. Alza zároveň v nové prodejně vyzkouší promítání hologramů pro informování zákazníků.  Alza.cz je největším internetovým obchodem v Česku. Letos očekává překonání hranice tržeb 20 miliard. Předloni dosáhla tržby 17, 4 miliardy korun. Předsedou představenstva je Aleš Zavoral.