Nově vznikající e-shopy s použitými věcmi se zaměřují především na prodej oblečení ze zahraničí, hlavně z Anglie a Turecka. Zhruba 70 procent e-shopů prodávajících zboží z druhé ruky se přitom soustředí výhradně na dětský sortiment, jejich provozovatelem jsou často ženy na mateřské. S tím souvisí i poměrně krátká životnost těchto e-shopů, která často nepřekročí jednotky let odpovídajících trvání mateřské dovolené.

Měsíční tržby největších z těchto internetových obchodů se většinou pohybují v nižších řádech stovek tisíc korun a nejvíce se jim daří v září a říjnu. Průměrná cena objednávky je zhruba 530 korun, a je tedy nižší než u běžného e-shopu s oblečením.

Jen výjimečně se přitom mezi nově vznikajícími e-shopy objevují takové, které už provozují kamenný obchod se zbožím z druhé ruky. „Nejčastěji se jedná o menší prodejce, kteří používají i další kanály jako je Aukro, Fler a další. Po úspěchu na těchto serverech se pro ně vlastní e-shop stává dalším silným prodejním kanálem," uvedl Marek Krška ze společnosti NetDirect.