Technologie společnosti Emotient dosud využívali především zadavatelé reklamy, kteří pomocí ní zjišťovali reakce diváků na reklamu. Technologii vyzkoušeli také lékaři, kteří tak chtěli odhalit známky bolesti u pacientů, kteří se sami nedokážou vyjadřovat. Maloobchodníci pak technologii využívali ke sledování výrazů v obličeji u zákazníků procházejících uličkami obchodů.

Podle listu WSJ není zatím zřejmé, co bude výrobce telefonů iPhone s technologií dělat. Apple ale o tento obor vyjadřoval zájem i v minulosti. V roce 2014 popsal v patentové přihlášce systém, který by na základě různých klíčů, včetně výrazů v obličeji, rozpoznával náladu. Loni na podzim Apple potvrdil převzetí mladé firmy VocalIQ zabývající se umělou inteligencí, která chce zdokonalit, jak počítače rozumějí lidské řeči.

Společnost Emotient vznikla v roce 2012, sídlo má v kalifornském San Diegu. O finančních podmínkách transakce se článek WSJ nezmiňuje.

List Financial Times podotkl, že umělá inteligence se mezi firmami v Silicon Valley těší velké pozornosti. Například zakladatel sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg se tento týden nechal slyšet, že chce letos vytvořit jednoduchého asistenta s umělou inteligencí, který by mu pomáhal v práci i s chodem domácnosti.