Důvodem obav bylo především to, že by Aplle, jehož služba Apple Music je v současnosti dvojkou na trhu streamování hudby za Spotify, získala díky Shazamu obchodně citlivé informace o zákaznících svých konkurentů. Shazam umožňuje uživatelům identifikovat skladby tak, že nasměřují svůj smartphone zdroj hudby.

„Poté, co jsme důkladně analyzovali uživatelská a hudební data společnosti Shazam, zjistili jsme, že její koupě společností Apple by nezmenšila konkurenci na trhu s digitálním streamováním hudby,“ uvedla komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.

„V digitální ekonomice jsou klíčové informace. Musíme proto pečlivě zkontrolovat transakce, které vedou k získání důležitých dat, včetně potencionálně komerčně citlivých,“ dodala.

Budoucnost Shazamu není známa


Uzavření obchodu nyní už nic nebrání. Apple nezveřejnil, jak hodlá se Shazamem po dokončení akvizice naložit. Existují zjevné synergie s Apple Music, které pomáhají objevovat nové písničky a umělce.

Firma již mnoho let licencuje technologie Shazamu pro použití ve své digitální asistentce Siri. Díky tomu se můžete zeptat Siri v iPhonu, iPadu nebo chytrém reproduktoru HomePod, jaká píseň právě hraje.