Ruská automobilka ZIL byla založena před 100 lety, 2. srpna 1916. Kvůli Říjnové revoluci a následné občanské válce ale první automobil její linku opustil až v roce 1924. K sortimentu patřila i vojenská technika, jízdní kola nebo ledničky. Po rozpadu SSSR prošla továrna těžkým obdobím hospodářského propadu v důsledku poklesu kupní síly tradičních klientů. V současnosti vyrobí několik limuzín ročně, cenami se blíží Maybachu nebo Rolls-Royce, ale ve světě tolik známá není.
ZIL (Zavod imeni Lichačova) vznikl jako AMO (Moskevská automobilová společnost), v roce 1931 dostala firma do názvu Stalinovo jméno (ZIS) a o pět let později začala vyrábět první sovětský sedmimístný reprezentační vůz ZIS-101. Tichou inspirací byl konstruktérům americký Buick. Po Stalinově éře získala továrna jméno ruského automobilového konstruktéra Ivana Lichačova.
Nejnovější luxusní vůz přezdívaný Limuzína č. 1 trvalo sestrojit šest let. Šestidveřový automobil má motor o objemu 7,7 litru, váží přes tři tuny a dosahuje rychlosti až 200 kilometrů za hodinu. Písmeno R v označení ZIL–4112R je památkou na Sergeje Rozkova, který zemřel v roce 2011 a byl autorem projektu.