Auto, které by mělo být možné dobíjet přímo ze zásuvky ve stěně, by mohlo stát méně než 30 tisíc dolarů, tedy něco přes 600 tisíc korun. Model Miles XS 500 navíc nabídne velmi slušné jízdní vlastnosti. Na jedno nabití ujede téměř 200 kilometrů, pokud řidič udrží průměrnou rychlost u sta kilometrů v hodině.

Navíc maximální rychlost auta bude až 130 kilometrů v hodině. Plné nabití baterie by mělo dle vyjádření společnosti trvat asi šest hodin. Nízkou cenu chce Miles zajistit dnes již osvědčenou cestou – výrobu přenechá Číňanům. Jejich levná pracovní síla a státní subvence do výzkumu elektrobaterií poskytnou firmě velkou konkurenční výhodu v boji proti General Motors a jeho modelu Volt. Přesto se Miles musí připravit na spoustu překážek. První z nich může být samotné uvedení vozu na trhu.

XS 500 bude potřebovat řadu povolení od amerických regulačních úřadů a baterie od Lishen Battery musí projít řadou testů. Pak už se může utkat s konkurencí, která ale už dnes není malá. Firma Phoenix Motors připravuje čtyřdveřový užitkový vůz s podobnými parametry a přibližně ve stejném časovém horizontu. Omezenou výrobu svého Roadsteru chystá také Tesla Motors již na konec tohoto roku. Jeho cena se ale bude blížit sto tisícům dolarů, tedy přes dva miliony korun.

Dalším problémem může být poptávka po elektovozech. Ford, GM, Toyota i Honda již tyto pokusy učinily koncem devadesátých let, neboť to vyžadovaly Spojené státy zákonem. Jakmila byl ale zákon zrušen, zastavila se i výroba aut na elektřinu. „Svět se ale od té doby změnil,“ říká pro CNN majitel firmyMiles Rubin. „Musíme se zbavit své závislosti na ropě a musíme najít alternativu k benzínu,“ dodává. Rubin pracoval dříve jako právník, později jako šéf mnoha společností.Mezi nimi byla i ta, která dodávala díly detroitským automobilkám.