Místa, kudy autobus ve videu projíždí, nepoznával například Brňan Martin Sýkora. „Všiml jsem si, že letecké záběry na autobus nejsou natočené v Brně, a stejně tak označení zastávky ve scéně na konečné zastávce není brněnské. Nápad na klip není špatný, ale točit brněnskou kampaň v Praze mi přijde absurdní,“ posoudil mladý muž. Klip dokonce nevznikl jen pro Brno. Existují jen mírně odlišné verze pro Prahu, Plzeň, Pardubice a další města.

Představitelé dopravního podniku pražské reálie vysvětlují tím, že je videoklip součástí kampaně Sdružení dopravních podniků České republiky. „S ohledem na obdobnou problematiku ve všech městech je univerzální. Nejsou v něm záměrně typické dominanty pro konkrétní místa, ale třeba jen zastávka nebo most. Verze se liší úvodními a závěrečnými titulky,“ vysvětlil provozní ředitel dopravního podniku Jan Seitl.

Podle odborníka na marketing Víta Chlebovského však společný klip mate. „Je to trochu nešťastné. Je zřejmé, že se nejedná o Brno, ale o Prahu a o jiných dopravních podnicích v něm není zmínka. Autoři klipu mohli uvést, že je společný,“ podotkl Chlebovský. Připustil ovšem, že krátký film bude fungovat marketingově.

Dopravní podnik je s klipem spokojený

Chyby v klipu
Ve videoklipu je záběr na pražský označník zastávky, jaký se v Brně nepoužívá.

Na autobusu jsou viditelná loga pražského dopravního podniku.

Autobus jede po mostě přes Vltavu.

Zástupci dopravního podniku jsou přesto s formou klipu spokojení. „Jsme součástí kampaně a takhle jsme ji schválili. Stejným způsobem to udělala i jiná města. Navíc herec Matonoha je výraznou osobností spojovanou s Brnem, což je přidaná hodnota,“ dodal Seitl.

Pražské prostředí nevadí například Adrianě Široké. „Důležité je sdělení, že hledají řidiče. Myslím, že nezáleží na tom, jestli autobus jede po mostě přes Vltavu nebo přes Svratku. Nerozhodovala bych se podle toho, kdybych takovou práci hledala,“ míní.