Prvním modelem automobilů, který pracovníci nošovické továrny vyrobili, byl právě Hyundai i30. Za necelých dvanáct let provozu jich vyvezli téměř 1,2 milionu kusů. Tento model se ujal především na evropském trhu.
„Nový Hyundai i30 lze charakterizovat jako elegantnější, bezpečnější, modernější a hospodárnější,“ popsal generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz. Vozy inovované třetí řady mají v nabídce i nové motory, převodovky a na přání je k dispozici i 48V částečně hybridní pohon.

Už loni začali výrobci řady vozů Ioniq uvádět na trh nabídku síťově propojených služeb Bluelink a v nové i30 tomu není jinak. Tento systém zajišťuje propojení mobilního telefonu s automobilem. Řidič tak může obdržovat informace o aktuální dopravní situaci, cenách benzínu nebo zaznamenávat historii jízd. „Přicházíme i se systémem nouzového volání. V případě nehody systém automaticky volá záchranné složky,“ přiblížil vedoucí subdivize kvality Martin Klíčník.

V oblasti bezpečnosti jsou novinkami asistent řízení v jízdním pruhu, asistent pro odvrácení kolize při couvání nebo upozornění na rozjezd vozidla vpředu. „Auto je vybaveno několika senzory. Má kameru na předním skle, radary na předním a zadním nárazníku monitorující stav kolem vozidla. V případě, kdy se řidič přibližuje příliš rychle k dalšímu autu, systém to vyhodnotí a může sám začít aktivně brzdit,“ dodal Klíčník.

Nošovická automobilka je v provozu od konce roku 2008 a je jedinou továrnou Hyundai v Evropské unii. Se svými 3300 zaměstnanci ročně vyrábí na tři sta tisíc vozů.
Tereza Liczmanová