V roce 1996 patřil Opel k nejúspěšnější dovozové značce na českém trhu. Na Škodu s 83 000 auty nestačil, ale 10 600 prodaných vozů svědčilo o velké oblibě. Až s odstupem byl VW. Noví vlastníci Opelu – Peugeot s Citroënem – dokonce na 14. a 15. místě. Opel Corsa se tehdy prodával za 400 tisíc korun, luxusní Omega za téměř milion. Kdeže loňské sněhy jsou. Od roku 1999 je značka Opel ve ztrátě. Loni dosáhla v přepočtu 6,6 miliardy korun, ačkoli automobilka doufala v nulu.

Čtěte také: Začíná autosalon v Ženevě. Představí se na něm 150 novinek

Pro koncern PSA (Peugeot/ Citroën/DS) znamená nákup ztrátového producenta skok v evropských prodejních žebříčcích z 3. příčky na 2. po-zici. Samostatný Opel je na 6. místě. Před transakcí si Francouzi ukrajovali z prodejního koláče bezmála deset procent (se čtyřprocentním odstupem za soupeřem Renault/Dacia/Nissan). Nyní budou mít dohromady přes 16 procent.

„Akvizice je příležitostí stvořit nového evropského automobilového šampiona," nechal se slyšet šéf koncernu Carlos Tavares. PSA a Opel by letos mohly v Evropě už letos prodat 2,5 milionu vozů a přiblížit se Volkswagenu. Mohou ale nastat problémy. PSA nechce ve ztrátovém hospodaření německé značky pokračovat.

Některé obchody se PSA nepovedly

V britském Vauxhallu, který je součástí značky Opel, se už hovoří o propouštění. Tavares proto ujistil premiérku Theresu Mayovou, že ve Vauxhallu zachová výrobní program do roku 2021. Vince Cable, bývalý ostrovní ministr obchodu, vyjádřil pochyby, že by „při případných škrtech Němci hleděli na britské dělníky."

Teď navíc v Opelu a Vauxhallu neporoučejí Němci, ale odvěcí rivalové z Francie. Ne všechny obchody se ale skupině PSA povedly. V roce 1978 koupila značku Simca, evropskou divizi amerického Chrysleru. Přejmenovala ji na Talbot a obnovila značku z roku 1903. Úspěch se nedostavil a tak Francouzi Talbot v roce 1986 opět zrušili.

Nepřehlédněte: Čeští vědci objevili a připravili první nekovový magnet na světě