Spolupráci s cílem vyzvat na souboj Uber a čínskou společnost Didi Chuxing oznámily německé firmy již v březnu loňského roku. Společný projekt však nyní získal konkrétní obrysy. Automobilky v pátek oznámily, že chystají spojit pět stávajících cestovních aplikací do jedné multifunkční služby.

„Máme jasnou vizi: pět různých služeb spojíme do jednoho portfolia, vybaveného plně elektrickou flotilou samořídících automobilů, které zvládnou automaticky parkovat, dobíjet se a spolupracovat s ostatními typy přepravy,“ uvedl v prohlášení Harald Kruger z firmy BMW.
Pět funkcí
A co konkrétně nová aplikace nabídne? Základní cíl je stejný jako u konkurence, tedy poskytnout zákazníkovi dopravu do cílové destinace. K tomu poslouží služba nazvaná Reach now. „Zákazník si vybere cestu a jakým způsobem se tam chce dostat. Až potud jde o běžný standard. Naše aplikace však umožní si cestu zarezervovat a zaplatit na jednom místě předtím, než se na vydají na cestu. Ať už na půjčeném kole, taxíkem, nebo ve sdíleném automobilu“ vysvětlují firmy.
Právě sdílené přepravy se týká druhá funkce Share now. Ta v současné době umožňuje zákazníkům půjčit si automobil a zaplatit za něj prostřednictvím chytrého telefonu. Do projektu je v současné době zapojeno 20 tisíc vozidel ve 31 městech a automobilky chystají jeji výrazné rozšíření.

Třetí služba v pořadí nese název Park now a uživatelům nabídne možnost najít, zarezervovat si a zaplatit za parkovací místo, ať už v ulicích měst nebo v garážích. Obě společnosti věří, že by revoluční systém parkování mohl přispět ke zlepšení dopravní situace ve městech. „Třicet procent dopravy v ulicích tvoří řidiči, kteří se snaží nalézt místo k zaparkování,“ vysvětlují.
Funkce Free now umožní zákazníkům vyhledat si dostupné taxíky, soukromé řidiče či elektronické koloběžky v okolí. Jako samostatná služba již funguje v některých částech Evropy a Jižní Ameriky a využívá ji zhruba 21 milionů lidí.
Poslední služba Charge now cílí výhradně na řidiče elektřinou poháněných automobilů, kterým nabídne přehled nejbližších dobíjecích stanic včetně informací o poplatku za jejich využití. Samozřejmostí je podle obou firem možnost zaplatit za nabíjení pomocí telefonu. Podobné „nabíječky“ již fungují v 25 zemích světa.
Další spolupráce
Předseda představenstva společnosti Daimler Dieter Zetsche v prohlášení uvedl, že „jednou z možností je i budoucí spolupráce s dalšími firmami, ať už ve formě podílu ve start-upových společnostech nebo zapojení velkých hráčů na trhu“.
