Společnost Kostelecké uzeniny, která rovněž spadá pod Agrofert, patří mezi největší zpracovatele masa v zemi, chystá investice do výroby. Její salámy, šunky či párky jsou k vidění v téměř každém supermarketu i menších obchodech. Ale Babišův projekt prémiových řeznictví v metropoli po třech letech zkrachoval.

V dubnu skončila provozovna v Holešovicích, v květnu přibyla cedule ZAVŘENO také na křižovatce Ohrada na Žižkově a v ulici Na Poříčí. Poslední prodejna masa, uzenin a dalších lahůdek na Vinohradech ukončila provoz v létě. Teď už na internetu nenajdete ani webové stránky. Zůstaly pouze archivní „oslavné“ články v médiích skupiny Mafra, kterou taky ovládá bývalá Babišova firma. Cestu k zákazníkům si ani tak Pražské řeznictví nenašlo. Lidé nechodili, někteří kvůli šéfovi menšinové vlády s ČSSD závislé na hlasech komunistů prodejny dokonce bojkotovali.

„Projekt nesplnil naše očekávání,“ potvrdil na konci letních prázdnin pro Neovlivní.cz mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. „Pražské řeznictví považujeme za uzavřenou záležitost, ke které se nehodláme více vracet,“ citoval před dvěma týdny mluvčího Hanzelku deník E15, který také jako první informoval o novém majiteli.

Českobudějovický uzenář Novák pracoval v oboru už za minulého režimu, v roce 1991 založil firmu, která stále klade důraz na speciality z domovského regionu, ale působí po celé republice. Novákova společnost uvedla na trh také několik výrobků pod vlastní značkou Budějcké uzeniny z komína nebo Pan Párek.

Výrobky dostupné pro širší veřejnost

Podle E15 nový vlastník získal řeznictví v Praze za stávajících nájemních podmínek i se zaměstnanci. Další podmínky transakce včetně ceny ovšem žádná ze stran nezveřejnila. „Myslím, že strategie, která byla zvolena, nebyla v těchto lokalitách nejšťastnější,“ řekl Novák listu o podnikání Agrofertu, který Pražské řeznictví provozoval prostřednictvím (mimochodem ztrátové) společnosti PMU CZ z Roudnice nad Labem a ke Kosteleckým uzeninám ani k Babišovi se téměř nehlásil.

„Chtěli bychom při zachování vysoké kvality prémiového řeznictví více nabízet i výrobky dostupné pro širší veřejnost,“ nastínil Novák novou vizi. „Naším cílem je poskytovat prvotřídní kvalitu a výběr toho nejlepšího masa a speciality, které si naši spokojení zákazníci odnesou domů vždy čerstvé a stanou se mistry ve své vlastní kuchyni,“ zní jedno z hesel na webu Liborova řeznictví.

Zákazníky dále láká na vlastní výrobu, rozmanitý výběr a kromě uzenin nabízejí jednotlivé provozovny také sýry. Některé pokrmy si lze vychutnat také přímo na prodejnách. „Naše bistro je důkazem, že i tzv. 'fast food' je možné dělat opravdu kvalitně a bez kompromisů,“ píše Liborovo řeznictví.

Na facebookových stránkách se zatím objevil pouze jeden komentář s negativní zkušeností. Zákazník údajně koupil v řeznictví ve Vinohradské ulici dva plátky sekané, které doma po rozbalení zapáchaly, a tak letěly do WC. „Vaše zkušenost nás velice mrzí a hluboce se za ní omlouváme,“ odpověděli pracovníci Liborova řeznictví s tím, že situaci hodlají prověřit.