„ČD Cargo se pohybuje na plně konkurenčním trhu. To, že je dceřinou společností ČD, není dobrá pozice,“ řekl Ťok Lidovým novinám. Podle něj by příliv soukromých peněz pomohl dopravní firmě k dalším investicím, které potřebuje.

Jeden z klasických nátěrů řady 742 s výstražným žlutým pruhem
Ťok plánuje prodat část ČD Carga. Nákladní dopravce potřebuje investice

Babiše ale otázka rozčílila. „Nevím, kde na to přišel, ČD Cargo privatizovat nebudeme. Nevím, proč to říká,“ řekl premiér s tím, že se na věc musí ministra dopravy přeptat. Osobně je prý rozhodně proti privatizaci.

V souvislosti s ČD Cargem se nejčastěji hovoří o modelu podobném ČEZu, kdy by si stát nechal ve firmě většinu a menší část ponechal soukromým investorům. ČD Cargo je po letech ztrát ziskovou firmou. Za první pololetí vydělala 350 milionů korun.

Lokomotiva Vectron
České dráhy musí zaplatit 48 milionů korun za kartelovou dohodu