„Lidé se velmi špatně orientují v rozsáhlé nabídce pojišťovacích produktů na trhu a navíc často nedovedou správně definovat své požadavky a potřeby. Proto nově přicházíme s nabídkou bankopojištění, kdy na vybraných pobočkách banky klienti naleznou pojišťovací specialisty, kteří jim rádi poradí s pokrytím jejich potřeb. Navíc mohou získávat zajímavé cenové výhody plynoucí z toho, že současně u ČSOB čerpají jak její bankovní, tak pojišťovací služby. A všechny na jednom místě," říká Petr Hutla, člen představenstva a vrchní ředitel ČSOB pro Specializované bankovnictví a pojištění.

Díky znalosti potřeb, finanční situace a platební historie dokáže ČSOB svým klientům nabídnout balíček finančních a pojistných produktů přesně na míru, navíc s cenovým zvýhodněním. Týká se jak přirozeně propojených služeb (jako je hypotéka a pojištění nemovitosti nebo kreditní karta s pojištěním proti krádeži), ale i dalších specializovaných produktů jako je životní a úrazové pojištění či unikátní produkt Best Doctors.

„Zavedení bankopojištění vychází nejen ze zkušeností mateřské KBC, která se dlouhodobě profiluje jako bankopojišťovna, ale také ze zkušeností a výzkumů ČSOB," vysvětluje Jeroen van Leeuwen, předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny. Podle něj jsou Češi v pojišťování poměrně nezodpovědní a často ani neznají základní fakta o své pojistce jako je celková částka, na kterou se pojišťují.

Chyby v pojištění

Chybují však i jinde. Z průzkumu ČSOB vyplynulo, že zatímco například pojištění domácnosti necháváme zpravidla ležet ladem, životní pojištění měníme až příliš často. „Mělo by tomu však být přesně naopak. Pojištění domácnosti je úzce spojeno s hodnotou vybavení bytu, a ta je během našeho života velice proměnlivá. Na tyto změny je třeba flexibilně reagovat, ideální je jeho aktualizace jednou za dva až tři roky. Naopak životní pojistka se zhodnocuje s časem. Změny těchto smluv je tak třeba provádět po důkladném uvážení. Průměrná doba životního pojištění však činí pouhých šest let," vysvětluje Jeroen van Leeuwen.

Za vše mluví čísla. V minulosti životní pojištění změnilo 59 procent dotázaných. O změně uvažují i ti (26 procent), kteří mají životní pojištění sjednané déle než deset let, a navíc, což je velmi překvapivé, i ti (32 procent), kteří mají životní pojištění teprve rok.