Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Banky se málo zajímají o potřeby svých klientů, zjistil průzkum

Praha – České banky mají velké rezervy ve zjišťování potřeb svých klientů a v nabídce správného produktu. Za účet zdarma nelze očekávat vysokou kvalitu služeb. Vyplývá to z plošného průzkumu agentury NMS Market Research mezi osmi tuzemskými bankami.

13.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Nejlépe si vedla Komerční banka, která získala nejvyšší hodnocení ve všech sledovaných parametrech výzkumu. Celkový index obsluhy na pobočkách KB byl hodnocen 78 procenty. Na druhém místě skončila Raiffeisenbank se 66 procenty, těsně následována ČSOB se 65 procenty. Nejslabší obsluhy se podle průzkumu dočkají klienti na pobočkách Fio banky.

Výzkum byl proveden metodou takzvaného mystery shoppingu. Pracovníci agentury navštívili 500krát pobočky vybraných bank s tím, že mají zájem o služby dané banky. Měřili, jak dobře budou obslouženi. Pěti hlavními sledovanými oblastmi byly způsob přivítání klienta, zjištění jeho potřeb, nabídka produktů, ukončení jednání a rozloučení.

„Zjišťování potřeb klientů je oblast, v níž mají banky největší rezervy. Tato kategorie dosáhla v průměru jen na 32 procent. Dobře si nevedl ani způsob, jakým poradci nabízejí klientům nové produkty. A přitom se v průzkumech opakovaně potvrzuje, že čeští klienti si jsou ochotni za kvalitní služby bank připlatit a že špatná zkušenost z jednání na pobočce je jedním z hlavních důvodů pro změnu banky," analyzoval závěry výzkumu ředitel agentury Michal Osuský.

Naopak banky mají podle něj dobře zvládnuté přivítání klientů na pobočce a formu rozloučení se. Zde průměrné výsledné hodnoty přesahovaly 70procentní hranici.

„Ukázalo se, že český trh se v několika posledních letech změnil. Nyní má zákazník na výběr mezi tradičními bankami (s vysokou kvalitou obsluhy a velkou pobočkovou sítí) a mezi novými bankami (střední kvalita obsluhy, nízké nebo žádné poplatky). Asi nejzajímavějším výsledkem našeho výzkumu je to, že banky nabízejí různý poměr výkonu a ceny," uzavřel Osuský. V testu propadla Česká spořitelna, která podle něj za nejvyšší cenu nabízí dost nízkou kvalitu obsluhy klientů.

Autor: ČTK

13.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Německý policista. Ilustrační foto.

V burce si v Německu za volant už nesednete

Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb
DOTYK.CZ
6

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Nejúspěšnější kandidát ODS Václav Klaus ml.: Zrušil bych 90 procent zákonů

Se ziskem 22 635 preferenčních hlasů vstoupil do velké politiky syn někdejšího prezidenta Václav Klaus mladší. Stejně jako jeho otec, ve věku 48 let.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Odvolat šéfa finanční správy Janečka? Pilný: Musím Zaorálkovi přečíst zákon

Ministři hnutí ANO a KDU-ČSL se staví skepticky k návrhu ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka (ČSSD) na odvolání šéfa finanční správy Martina Janečka a náměstkyně ministra financí Aleny Schillerové. Podle nich nebyly naplněny podmínky, které pro odvolání obou vyžaduje služební zákon.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se to i v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení