Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Banky si své umístění chválí, ale i kritizují

Praha - OVB Vstřícná banka zveřejnila výsledky prvního klientského ratingu bank za I. čtvrtletí roku 2010. Nejvstřícnější bankou se stala Raiffeisenbank následovaná mBank a Komerční bankou. Za nimi se umístila Česká spořitelna a další banky.

9.6.2010
SDÍLEJ:

Peníze. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

Jak banky přijaly své první hodnocení ze strany odborné poroty, veřejnosti a serveru www.bankovnipoplatky.com? Vzaly je sportovně s tím, že jsou pro ně výsledky motivací pro budoucí vstřícné kroky vůči klientům, nebo se nad výsledky pohoršovaly? Pod vstřícnou tváří bank nelze chápat pouze vstřícnost ke klientům, ale také vstřícnost k médiím.

Raiffeisenbank: Vstřícnost ke klientům buduje i na maličkostech a detailech

Raiffeisenbank jako nejvstřícnější banka za I. čtvrtletí tohoto roku, která získala nejlepší klientský rating 65,1 procenta, hodnotí ústy Petra Čapka, ředitele pro detail své vítězství takto: „Vyvážené vysoké hodnocení nás těší nejvíce. Jsme rádi, že jsme uspěli jak u veřejnosti, tak i u odborné poroty. Samozřejmě nejdůležitější pro nás je, jak nás vnímají naši klienti. Ale jsme rádi, že jsme dokázali o našem přístupu přesvědčit i odborníky.“

Vstřícnost vůči klientům buduje banka i se zaměřením na detaily, které však klienti silně vnímají. „Vstřícnou tvář banky budujeme i pomocí celé řada drobností, které přispívají k tomu, že klient odchází z naší banky spokojen – ať už je to úsměv bankéře, pomoc klientovi v obtížných situacích (např. při ztrátě karty) nebo třeba to, že pobočku otevřeme pět minut před tím, než začne oficiální otevírací doba,“vysvětluje Petr Čapek.

Volksbank: Mediálně vstřícná banka s férovými poplatky

Volksbank se v hodnocení OVB Vstřícná banka stala bankou s druhými nejvstřícnějšími poplatky v ČR. Ač v celkovém hodnocení skončila Volksbank na šestém nejlépe hodnoceném místě, mistrně využila své velmi dobré umístění v poplatkové politice v médiích.

Dle Petra Žibřida, ředitele Marketing & Communication nechce být Volskbank bankou, která se svými poplatky podbízí, ale bankou, která chce mít poplatky průhledné, odůvodněné a férové.

„Toto umístění nás předně velmi příjemně překvapilo. Důvody vidíme v dlouhodobé práci na férové poplatkové politice naší banky. Ta zahrnuje komplexní rozhodování jednak ve fázi určení, jaký úkon zpoplatněný bude a jaký ne, ale stejně tak i následné stanovení výše poplatku,“ vítá umístění Volksbank Žibřid a dodává: „Nechceme se profilovat jako vyloženě levná banka a férově zvolené poplatky za poskytované služby považujeme dlouhodobě za součást našeho obchodního modelu. Výsledek ankety ale přesto ukazuje, že klienti vnímají neopodstatněnost některých poplatků a stejně tak i hodnotu nabízených služeb.“

Komerční banka: Banka, která chce garantovat úroveň svých služeb

Komerční banka se stala jedinou bankou z velké bankovní trojky, která se umístila mezi třemi nejlépe hodnocenými banky. Její třetí nejlepší hodnocení představuje 62,7 procenta.

„Spokojenost klientů je pro Komerční banku klíčová. Z pravidelných průzkumů, které připravujeme ve spolupráci s experty na výzkum trhu víme, co je pro klienty důležité a na jejich potřeby reagujeme. Ankety a soutěže, které napříč bankovním trhem existují, nejsou tedy pro nás přímým vodítkem pro správné nastavení přístupu ke klientům, mohou nám ale sloužit jako další zdroj informací,“ hodnotí umístění Komerční banky její tisková mluvčí Monika Klucová.

Podle tiskové mluvčí je předností banky a důvodem proč je u svých klientů úspěšná Garantovaná úroveň služeb, což je komplex opatření, kterými banka vůči svým klientům zajišťuje vysoký standard svých služeb. „Vrátila bych se opět k naší Garantované úrovni služeb. Jejími jednotlivými složkami jsou bezpečnost, spolehlivost, rychlost, důvěryhodnost a individuální přístup,“ vysvětluje Monika Klucová a dodává: „Spokojenost našich klientů je dlouhodobě jedním z nejvýznamnějších kritérií hodnocení úspěchu celé finanční skupiny. Řídíme se jejich potřebami a nabízíme takovou přidanou hodnotu, kterou klienti ocení. Konkrétní názory veřejnosti v rámci hodnocení OVB jsou pro nás dalším zdrojem informací pro řešení konkrétních situací.“

Česká spořitelna mediální vstřícnost neprokázala

Tisková mluvčí Kristýna Havligerová odmítla na výsledky hodnocení České spořitelny přímo reagovat. A to přesto, že Česká spořitelna se stala v hodnocení odborné poroty nejvstřícnější bankou. Tisková mluvčí se omezila pouze na prohlášení: „Máme vlastní expertní a nezávislé výzkumy zabývající se průzkumy. Z nich čerpáme a přijímáme doporučení, která nám klienti dávají a upravujeme podle nich naše produkty a služby.”

Miroslav Zeman

9.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radek Vondráček
2 9

Hnutí ANO navrhne na předsedu Sněmovny Vondráčka

Andrej Babiš (vlevo) a Jaroslav Faltýnek.
46 9

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Grémium ČSSD naplánovalo mimořádný sjezd. Bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po dnešním večerním jednání užšího vedení strany novinářům úřadující šéf sociální demokracie Milan Chovanec. V tento den ČSSD slaví 140. výročí založení. Šéfové ČSSD se ze sídla strany odebrali do Sněmovny na jednání s představiteli hnutí ANO. Podle Chovance grémium řešilo technické věci, ale také taktiku pro jednání.

AKTUALIZOVÁNO

FOTOGALERIE: Při smrtelné nehodě se vážně zranili další tři lidé

Smrtelná dopravní nehoda zablokovala v neděli dopoledne silnici mezi Javornou a Železnou Rudou. U odbočky na Zhůří se čelně srazila dvě osobní auta, muž německé národnosti nehodu nepřežil.

Diktátor Mugabe nebude velvyslancem dobré vůle, šéf WHO po kritice obrátil

Generální ředitel Světové zdravotnické organizace (WHO) podlehl bouři nevole, kterou rozdmýchalo přidělení titulu Velvyslanec dobré vůle dlouholetému prezidentovi Zimbabwe Robertu Mugabemu. Přestárlý jihoafrický dikátátor se tak zdravotnickým embasadorem nestane.

Extraliga po 16. kole: Zlín slavil v mocném finiši. Vondrka odbrzdil Piráty

/FOTOGALERIE/ Že na vítězství stačí necelé tři poslední minuty zápasu doma ukázali hokejisté Zlína v mocném finiši. Zlínští hostili Liberec, který v samém závěru pohodlně vedl 2:0. Jenže Zlín v 58. minutě snížil Robertsem Bukartsem a v čase 59:44 vyrovnal Freibergs. Obě branky dali domácí při hře bez brankáře. V následném prodloužení vystřelil Beranům dva body Honejsek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení