„V současné době se celkové objemy výroby dostávají do úrovně před prohibicí. Ale musím zdůraznit, že Becherovka je jediný výrobce lihovin v České republice, který většinu produkce vyváží do zahraničí. Kvůli tomu byla Becherovka postižena nejvíc, protože v některých zemích byl prodej českých lihovin úplně zakázán," uvedl Darebník.

Podle Darebníka chce JBKB s novým likérem nejprve prosadit na českém trhu. V současné době likérka vyrábí kromě originální Becherovky také likéry Lemond, Cordial a Aperitiv KV 14. Zhruba 80 procent výroby připadá na Becherovku, likéry Cordial a KV 14 tvoří asi pět procent produkce, zbytek připadá na Lemond. Ten je podobně jako nový likér Ice&Fire zaměřen spíše na mladší zákazníky.

I vzhled lahve

Podle marketingové manažerky JBKB Martiny Mackové se nový likér připravoval od roku 2012 ve spolupráci Becherovky s centrálou Pernod Ricard v Paříži. Na cílovou skupinu zákazníků je přizpůsoben i vzhled lahve, je černá, neprůhledná a potištěná speciální vinětou, která vytváří při nasvícení světelné efekty.

JBKB, která je součástí koncernu Pernod Ricard, v loňském roce vybudováním nové skladové haly dokončila sestěhování všech svých provozů, které měla po městě a okolí, do jednoho závodu. Ve fiskálním roce 2012/2013 skončila ziskem před zdaněním 171 milionů korun. Proti předchozímu roku to ale byl pokles o 80 milionů. Nižší zisk byl důsledkem hlavně prohibice, která stála firmu okolo 100 milionů korun. Na odhad letošních výsledků je podle Darebníka zatím brzy. „Čekají nás ještě Velikonoce, které jsou pro výrobce lihovin jedním z nejdůležitějších období," dodal Darebník.