Během loňských listopadových slev zaznamenaly internetové obchody na českém trhu až o 30 procent více kliknutí za vteřinu, než letos. V minulých letech obchody během Black Friday přilákaly v průměru šestinásobek zákazníků, některé dokonce až jedenáctinásobek. Vyplývá to z analýzy společnosti VSHosting, která na našem území zajišťuje provoz více než 40 procent e-shopů.

Vánoční dárky. Ilustrační foto.
Jedenáct tisíc za Vánoce. Mezi Čechy vede kosmetika, oblečení nebo alkohol

„V posledních letech stále více elektronických obchodů rozprostře slevové akce do několika dnů, v některých případech i týdnů před samotným začátkem Black Friday,“ vysvětluje letošní statistiky ředitel společnosti Damir Špoljarič.

Lidé akce vítají

Při běžném provozu zaznamenají větší internetové obchody přibližně 160-190 kliknutí za vteřinu, středně velké e-shopy se pohybují v rozmezí 42-85 kliknutí. Během listopadových slev přitom tato hodnota výrazně stoupá, což může způsobit zpomalení, nebo v krajních případech i selhání webových stránek.

„Rozprostření nákupů do několik dnů je chytré řešení jak z pohledu vytíženosti serverů, tak i z praktických důvodů, které ocení zejména zákazníci. I přes fakt, že Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů, které tak mohou zrealizovat méně hekticky,“ říká Špoljarič.

Že Češi slevové akce aktivně vyhledávají dokazuje i nárůst návštěv těch e-shopů, které své slevové akce cílí zejména na jarní období. I ten nejméně úspěšný obchod podle VSHostingu zaznamenal příliv více než dvojnásobku běžného počtu uživatelů.

Stávka zaměstnanců Amazonu v Německu
Zaměstnanci Amazonu využívají slevové šílenství. Demonstrují za lepší podmínky