Když se konal v hlavním městě a v Ostravě co do návštěvnosti rekordní hokejový šampionát, Bob a Bobek nazuli brusle, vzali hokejky a oblékli dresy s čísly 20 a 15.

Postavy z Večerníčku dokázaly strhnout diváky často víc než hokej samotný. Lidé se v hledišti s králíky z klobouku fotili, dívky je tahaly za uši, líbaly na tvář a Kanaďané v kostýmech za odměnu zběsile skotačili.

Bob a Bobek měli hlavní roli rovněž v zahajovacím ceremoniálu turnaje, při němž zazářil Jaromír Jágr, avšak Češi nakonec skončili bez medaile a zlato brala Kanada. Plyšoví králíci šli na dračku v obchodech se suvenýry. Nyní by tak mohli zaujmout Pražany i turisty cestující hromadnou dopravou. Kampaň s Bobem a Bobkem poběží podle DPP tři roky. Práva poskytla dopravnímu podniku Česká televize.

Bobe, proč mám tak citlivé uši?

„Na základě podnětů veřejnosti, které přicházejí do DPP, vznikla potřeba zaměřit se na slušné chování cestujících při přepravě v prostředcích hromadné dopravy. Řada z nich se týkala stížností, že cestující nedodržují nepsaná pravidla, týkající se vzájemné ohleduplnosti při cestování metrem, tramvají a autobusem. Hravou formou tak chce DPP děti i dospělé přesvědčit o nutnosti dodržování slušného chování,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Na jednom z obrázků je třeba mladík v metru za mixážním pultem a pouští hlasitou hudbu. „Bobe, proč mám tak citlivé uši? “ ptá se Bobek a oba králíci si je stahují. Jindy zase kreslení kamarádi vystupují jako gentlemani s kloboukem a pouštějí starší dámu na sedadlo v tramvaji.

Respekt k řidičům a revizorům

„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní. Kampaň sází také na moderní aplikaci, která zábavnou formou poučí o nutnosti slušnosti a dodržování bezpečnostních pravidel v MHD,“ říká Soňa Kemrová, šéfka marketingového oddělení DPP.

Podle pražského dopravního podniku by měla kampaň pomoct také tomu, aby cestující měli větší respekt k řidičům a revizorům. „Cílem je změnit vnímání těchto profesí v očích veřejnosti,“ uvedla mluvčí Řehková s tím, že součástí kampaně bude i mobilní aplikace.